Allt på en och samma gång..

Påsken är snart över och den har varit hektisk men underbar! Min storebror kom hem över helgen med sin lilla Kinja, så skoj o träffa dem! Jag, Andreas och Albert åkte ner till Simrishamn (i fredags) där mamma och pappa deras vovve Wille har sin husvagn över sommaren, där var redan mina bröder så det blev påskmiddag i förtältet med tre busiga hundar runt fötterna. DET SKA VA HUSVAGN!! *hihi*

I lördags var det dags för påskfest med vänner, trevligt men var inte så upplagd för att gå ut så när taxin anlände i Kristianstad kl 01:00 gick vi och köpte mat och sen gick vi hem. Ville vara någerlunda pigg på söndagen då vi skulle ha kalas för Andreas som fyller 26 på tisdag. Ska erkänna att jag var lite nervös över det här kalaset, Andreas föräldrar och mina har träffats förut men nu skulle Andreas mor- och farföräldrar plus faster och morbror med familjer vara där, det var inte mina föräldrar jag var orolig över utan min lillebrors underbara, självsäkra sätt att prata om precis det som faller honom in om det så handlar om bajs, sex eller en radda med svordommar. Älskar min lillebror över allt annat och han är verkligen en ärlig, frispråkig, charmig och alldeles toppen kille men i vissa sammanhang passar det inte att göra syrran nervös och orolig med sitt "sätt". Helt i onödan hade jag oroat mig och Lillen skötte sig exemplariskt! Vid ett tillfälle knackade jag pappa i sidan och undrade lite tyst vad Tim skulle få av honom om han skötte sig, han måste ju mutat med något!! Nädå, han hade bara blivit tillsagd att lägga kepsen och låta mobilen stanna i bilen..
Totalt var vi 18 st och jag var helt slut efter kalaset.. Men skoj var det, att träffa alla! Våra underbara fina familjer..

Idag vaknade jag av att Andreas petade på mig och viskade "när ska du sjunga för mig?, jag har väntat sen 6!" *haha* Han fyller år imorgon men eftersom han ska jobba då och jag egentligen skulle till skolan så skulle vi fira idag. Så jag och Albert tog ton och sjäng för vår Andreas, han fick sin efterlängtade bok till slut! Han har inte släppt den många stunder idag, det gör mig glad! Nu ikväll har vi ätit god middag i Andreas ära och snart är det film..

Alltså, en påsk som har varit händelserik. Jag e trött men nöjd, skönt att va ledig imorgon också! =)

Jag är så lycklig.. jisses va jag har det bra!!
p.s. fotot längst ner är jag och Andreas som hoppas me barnen på en luftkudde.. sjukt roligt! d.s.

image41 image42 image43 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0