Bullmamma!

Jag e bullmamma idag!! Bakar vaniljbullar till Andreas släktkalas på söndag.. andra satsen nu.. *varmt o klibbigt* Men MMM va det luktar gott här hemma, nybak e underbart!!

Inte hunnit plugga som jag var tvungen att göra.. Gick upp kvart i sju och sorterade tvätten, tvättid kl 7, vad gör man när tanterna i huset verkar ha två brickor o bokar tvättid dagarna i ända! *grrr* När tvätten va klar kom mamma med Wille så då blev det kaffe och frukost nr 2 (jag som nästan aldrig äter frukost, idag blev det 2) Vi tittade på filmen från i julas, så roligt... mysigt o ha film på sin goa familj! Vi som aldrig filmat när vi va små o så.. först nu!
När mamma hade åkt la jag och Albert oss och vilade lite, sen blev det lång promenad i skogen. Albert ser så lycklig ut när han springer där utan koppel och bara luktar på allt.. han är så söt!  
Som sagt så blev det bak efter det.. Goda blev dem också, fast nu är andra satsen på jäsning så snart måste jag sluta skriva här.

Måste kanske röja snart så man kan laga kvällsmat!

Take care

p.s. Hili.. ALLT kretsar inte runt dej, EGO!! Haha, skoja bara.. Du e bara så LOVELY!! d.s.

Pööss


Fick ju klagomål på bilden så jag tog lite bilder på mina egna bullar! Innan de kommer in i ugnen och precis när de kommit ut, observera att de inte är sockrade ännu!
  
         image32               image33

                                                         image34

                                            

Kommentarer
Postat av: Linda Hili

Hej bullmamman...

helt underbara bullar du har bakat =)FANTASTIKO =)
puss och kram

2007-04-06 @ 09:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0