Halvvägs och vände..

Jag kom aldrig till skolan idag, någon stackare hade antingen beslutat att livet inte var värt att leva eller oturligt nog kommit ner på spåret av misstag.. Han dog där på rälsen då tågen inte hann stanna.

Vilket kaos det blir när trafiken står still, människor som skulle på semester och skyndade till flyg, folk som skulle till arbete, skola etc surade och letade personal att skälla på. Jag själv satt och funderade på lokföraren som slog i bromsen och kände paniken över att vara tvungen att låta hans tåg ta mannens liv, mannens familj som sörjer och chockas av hans hemska öde.. Det enda jag satt och tänkte var "hoppas inte det var ett barn som ramlat ner på spåret!" Man kanske är hemsk som tänker så men en vuxen människa som väljer att ta sitt liv får på något vis skylla sig själv, inte ens det... personens nära och kära får ta smällen och leva vidare i saknad och fyllda av frågor de aldrig kan få besvarade. Jag tycker självklart att det är tragiskt att behöva känna att livet inte är värt att leva, att inte se en utväg på sitt elände men samtidigt- att begå självmord är en egoistisk handling. Livet är fan så mycket svårare att leva är att ta slut på, va stark och lev livet!! Motgångarna gör oss starka och rustade.. kämpa på!!

                    image35

P.s. vacker skånebild! d.s.

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför skriver ingen kommentar till mig?? Fattar nada...

2007-04-12 @ 18:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0