Saftigt..

Vilken dag! Trött som få.. En saftig dag i skolan, efter alla lediga dagar i början på året har jag svårt att komma igång och få rutin på dagarna. Visst var det längesedan och man borde absolut fått rätt på dagarna vid det här laget men tycker fortfarande att vi har ganska många lediga dagar.. När då en heldag dyker upp är man lat och negativ. Första tre timmarna tillsammans med en mindre entusiastisk lärare som börjar lektionen sittandes vid katedern, gäspar STORT och klagar över att han måste vara där när alla andra lärare har påsklov! Eh.. jo, för VI vill ju så gärna sitta där när alla andra har påsklov.. Efter att vi fått gå upp på "stan" och fixa lunch (som egentligen va planerad på skolan- som nu inte serverades pga påsklov!) Hade vi IKK som de senaste 5 ggr handlat om samma sak- islam. Enough is enough! Nu kan vi det och vill hellre lyssna/lära om nån annan av alla religioner som finns här i världen. Vi och vi... jag vill det iaf. Går från lektionen lite tidigare och hinner med det tidiga tåget, hemma vid 17 då Andreas föräldrar kommer på besök. Lagom trött.. kände mig otrevlig, utan energi. Hoppas de förstår. Sen kom samvetet när jag tittade på min lilla plutt Abbe som fått ett nytt ben av husse idag, tänk... han har fått ligga här inne i tråkiga lägenheten heeela långa dagen. Måste gå en lång runda med honom så han får springa av sig. Gick i skogen, så skönt när man väl kommer ut sådär! Men att ta sig ut är värre.. Abbe skuttade glatt och jag va nöjd. Sen vände vi hem efter en bra stund och Andreas tyckte vi hade varit borta så länge att han hunnit sakna oss... =) Älskar mina pojkar! Nu har vi iaf ätit och duschat och snart är det dags för DH *lovely* som Linnèa säger/skriver mest.. ;-)

Imorgon är det ytterligare en saftig lång-dag! *grrr* Bara att bita ihop.. Fast då blir det iaf teater o det e ju inte fel!

*Sussa sött när kudden kallar*
                          


      image28image27

Kommentarer
Postat av: Linnea

LOVELY!!! ;)

2007-04-03 @ 22:51:10
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0