Dopdag idag!

Hade så mysigt hos föräldrarna igårkväll, åt gott, skrattade och pratade massor!
Till förrätt blev det räkor med olika såser och baguett + vitt vin (fast inte jag då)
Till huvudrätt var det bakpotatis, grillat och sallad + rött vin.
Efter maten blev det Ragusa choklad och espresso framför sommarkrysset men det blev inte mycket tittande utan mer prat, något vi i min familj är förträffligt bra på! =)
Pratade massor om hunduppfostran, vi har haft några hundar genom åren och just nu har de två som det har otrolig pli på, avis på det. Pappa har lett bruks förr och gav mig tips.
Saken är den att jag har det tre gånger så svårt med Abbe och måste lägga mycket mer tid på honom eftersom jag fick honom som ett åring och haft två ägare innan mig, vilket betyder att han också blivit splittrad och lärd av andra innan mig. Dessutom är han terrier, ni som vet hur terriers är förstår också den svårighetsgraden!
Hoppas jag kommer in på Allmänlydnad nu till hösten, satt upp mig som reserv. Vill ha pli på honom, det går sakta men säkert framåt och jag tycker vi har lyckats bra hittills, vill bara ha de rätte verktygen så vi kan träna mer.

 

Nu i eftermiddag har jag varit på dop som jag nämnde igår. Det var trevligt! Trevligt folk, god mat osv. Dopet gick snabbt och var väldigt smidigt, sånt dop hoppas jag med på i framtiden!
Neo är en stolt storebror till lilla Cornelia.
Kunde inte hjälpa att tårarna kom när prästen baddat vatten på Cornelias huvud, satte sig på huk och Neo kom fram med en servett och torkade hennes lilla huvud.. *snyft o böl* Vilken klenis jag e.. *hihi*
Kommer ju inte kunna va med när mina egna en dag ska döpas.. gråtattack! Nä usch..
Alla ville naturligtvis mysa med lilla dopbarnet så jag fick bita mig i läppen lite men när vissa hade lämnat fick jag klartecken och smög bort till lilla grynet, fick snusa och mysa en stund o hon e verkligen underbar!
Kan inte fatta att Neo varit så liten, han som i November blir 4! Stora killen..

Lite bilder från dopet:




Mamma o dotter


Lilla killen som blivit stor kille!


Kickan som är pappa upp i dagen! (iaf på detta kortet)


Söta servetter!

 
Tårta som man knappt vågade skära i.. så go! Både tårta o bild naturligtvis.. =)


Mamma o pappa

Jahopp, det var nog allt för idag!

**Natti natt**





Kommentarer
Postat av: Emma

hihi tack så mycket hon är verkligen min lilla fina orinsessa =)
ja du jag ska lägga in en annan bild då kan vi tala om att vara borta haha väånta bara ska du få se den =)
nej slangarna märks inte överdrivet mycket men tänkte att vissa kanske är känsliga så jag ville varna dom iaf!

2007-08-13 @ 22:30:12
URL: http://mindottervera.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0