Lillen blir STOR!

Ikväll är det överraskningsfest för lillebror som fyller 18 år på måndag, 20/8!! Han har bjudit hem vänner osv, beställt smörgåstårta m.m men att storebror hämtar storasyster och Andreas på väg ner från STHLM till hans fest vet han INGET om! *moahaha* Ska bli skoj o se hans min när vi dyker upp!

Igår pysslade jag och donade inför min och Andreas myskväll. hade bestämt att jag skulle laga god mat och göra allt som han vill, typ sånt jag redan gör men nu skulle det ske utan tjat o gnäll från min sida! *hihi*
Köpte blomma och kort som väntade vid datorn när han kom hem, sen satt han och spelade när jag lagade middag, det blev:

  • Oxinnanlår med hasselbackspotatis
  • Tzatziki
  • Hemmagjort vitlökssmör
  • Smörstekta champinjoner
  • Mozarella
  • Sallad i urgröpt halv paprika (mest för syns skull)

Han har varit så duktig i veckan och ätit nyttigt så när jag gick där i affären och funderade på vad jag skulle bjuda på till efterrätt som kanske inte var alltför fet kom jag på att hans favorit är PLOPP och om vi delade ett PLOPP skulle det bli lagom efter maten (o mindre fett än om man äter VARSETT choklad.)
När vi ätit och tittat på film tände jag ljus och gav massage, sen gick jag me vovven IGEN o deckade trött i säng.
Han va så nöjd och belåten men undrade vad jag hade för hake? haha! "ÄR DU GRAVID ELLER?"

Över till något annat...

Gick på stan me mamma i torsdags, vi har mamma-dotter-dagar i mellanåt, mysigt! Fick ett par skor:
 
Såååå Snygga!!

Igår kom pappa hem från USA och hade me sig ett par skor hem som jag önskat! DE E SÅÅ GRYMT SNYGGA!!

 
inte kommit till Sverige än! HELNÖJD!! =) Lite mallig e jag också *tihi*

Två par skor på två dagar, inte dåligt det!! Ska nog ha skorna jag fick av mamma ikväll när jag ska va tjusig och gå på hemlig fest!!

Ha en trevlig kväll allesammans!




 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack så mycket=)Jag sparade det som en jpg fil på datan!! Hoppas att du haft en trevlig helg. Kramis

2007-08-19 @ 20:12:30
URL: http://mizzsofie.webblogg.se
Postat av: Lilla_Fröken

vilken smarrig middag!!!
imorgon är det skola igen, vart tog sommaren vägen, vet du?
vi måste äta på festivalen varje dag!

2007-08-19 @ 20:32:30
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0