Pengarmani

Oj va längesedan jag skrev! Hänt mycket och många åsikter har jag haft som jag skulle vilja dela med mig, tänk att "Ah, det måste jag bara förmedla i bloggen!" men nu kommer jag knappt ihåg hälften... Typiskt!

Jag skrattade gott idag när jag stod o sminkade mig o hörde Andreas i soffan "Albert har halsband!, han gillar det!" Då har albert gått runt mina fötter en stund o jag har inte lagt märke till det här, inga protester heller... gulle vovve!
 
O så fick han godis, duktiga snutt! =)

Veckan har varit hektisk o jobbig. Började en kurs i Malmö i måndag som krävde mer av oss än vad vi var redo att ge. Inte bara pendling till Malmö varje dag med bil utan parkeringsavgift som ligger på 100kr om dagen och en otroligt, värdelös och så sömnframkallande kurs så det är fan overkligt.
Andra dagen skulle vi försöka hitta en gratis parkering eftersom varken jag eller Becca fått CSN-pengarna. Först irrade vi runt i hela Malmö innan vi hittade klasskompisen som skulle visa vägen, när vi väl hittade parkeringen hade vi fått höra att det låg 10-15 min att gå till utbildningen men DET stämde inte utan 30 minuter med POWERWALK skulle jag mer vilja säga. Genom skoh o terräng, TIPS: använd inte sandaler då ni ska ut i skogen.. kanske alla andra fattar utom jag.. Väl framme var vi sena till föreläsningen o trampar in svettiga o i stort behov av dusch. *suck*
(det hör till saken att den här kursen vi får är inom Kriminalvården och de som redan jobbar på häkte och anstalt får den här kursen med full betalning, boende på hotell under tiden osv, vi LÅNAR pengar o får BETALA allt som ligger därtill!!)
Resten av dagarna har vi kört till en annan klasskompis o parkerat, lånat cykel som vi sen skjutsar på. Vilket meck för att komma till en kurs man inte vill gå som andra får full betalning för att göra -  IRRI!!
I all den här smeten har jag haft duster med både skola och CSN, har vetat länge att jag kommer va fattig nu och därför varit extra noga med att skicka in studieförsäkran osv för att få pengar första veckan för att ens kunna ta mig till kursen, då har skolan SLARVAT bort mina papper o ansökningen får göras om... Jag blir så trött!! Då har jag ringt och varit arg ett EX antal gånger denna veckan, samma dag som de nya pepperna dyker upp i brevinkastet (igår) är också CSN pengarna på mitt konto.. Hur i HEee..la fridens namn har detta gått till?! Ska man behöva bråka, tjata och klaga, göra om hela ansökan o stå ut med att skolan först slarvar bort mina papper, sen "glömmer" csn att skriva in i datan att ansökan på någon vänster ändå har kommit in o betalar ut mina pengar? Fattar ni? jag fattar NADA ...o ingenting.
Nog om det..

Fick pengar o vår bokade shoppingdag i Malmö blev av, så lycklig man kan bli av att shoppa!! Köpte en kortärmad mörkblå kofta, jeans, linne, jätte söta pricka trosor på Gina Tricot.
 
Lite nödvändiga saker på HM såsom klämmor osv.
Kom hem sent... trött.
Idag har jag fyndat halva priset smycken på HM
   

Jag, Andreas o Abbe hade myskväll i går me ny Beck-film som vi älskar, godis o kramar, saknat honom så i veckan.. Snyft

ikväll är det middag ute med ett par vänner, ska bli trevligt!

Hörs o kanske ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0