Svettigt värre...

Precis varit händig o tagit tu med balkongen, tvättat, skrubbat, dammsugat o torkat. Ska hänga ut en lykta nu som kronan på verket, så fint!

Ledig idag men inte kunnat släppa jobbet helt, kom en tant här utanför som kånkade på en tung matkasse.. Kunde inte låta bli och erbjöd mig att bära upp det till henne, hon blev så glad o tackade varmt. När jag svarade "Det var så lite!" sa hon "Så säger ju precis Rickard på Bingolotto när någon har vunnit stora pengar, DET VAR SÅ LITE!" och så skrattade hon.. hm.. jaja, kollar ju inte bingo sådär ofta precis. Men iaf...

Städat mammas bil inuti också, det behövdes efter jag haft min lilla hårboll i bilen! Funderar på om vi kanske ska åka ut i skogen en sväng nu när vi lånat bil? Vädret säger inte emot..

Usch, känner mig helknas... Dags för veckan i månaden när min kropp bara vänds ut och in och inget är som det ska. Med mina vanliga magbesvär gör det inte saken lättare, känner mig febrig och grinig.. ont i halsen och hostar. BLÄÄÄ för att va kvinna i sådana lägen som just de här!

Så sugen på att ändra lite här hemma, köpa och fixa lite smarta förvaringar. Med alla stålar jag ligger inne med kan det max bli en plastback från Rusta känns det som, det får helt enkelt vänta men idèer har jag iaf! Annars tar jag gärna emot tips om ni har några..? Allt man kan fixa hemma själv är roligt!

Snart fyller lillebror 18, vad ska man ge honom? Det känns som det borde vara ngt extra när man fyller myndig, killar e svåra att handla till!

Igårkväll fick vi en impuls och åkte hem till svärföräldrarna, bakade scones och dukade under ett träd i deras trädgård, tände massor av lyktor som hängde i trädet och hade mysigt!

Nähepp, ska läsa ut "på spaning med Bridget Jones" nu, känns sorgligt att det inte finns en uppföljare till den också, vill inte att den ska ta slut!! Det är som en bibel, tröst i stunder då man själv känner sig tragisk *hihi* Hon är underbar!!

Ha en fin dag allesammans!





Kommentarer
Postat av: Scottentotten

Du är bara så flitig o hjälpsam o rar o fin!
Du är ett riktigt hjärtegull!

2007-08-08 @ 00:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0