Fy in i ...

...baljan!!
 har så ont i skallen o trött som få.. usch. Bara två dagar i skolan sätter sina spår!
Ah, kanske är det för all info - eller rättare sagt - DEN info vi fått!!
Jaha.. man söker till en utbildning, man kommer på intervju och människor höjer utbildningen till skyarna, världens bästa utbildning! Många sökande, bara 23 platser, jag måste ju va grym som kom in!!
 Man måste ha en viss ålder inne eftersom man ska läsa och senare eventuellt få jobb inom kriminalvården. Hela köret gör man, man går sen 1,5 år .. vad händer då? när man har 6 månader kvar?
JO, DÅ drar sig kriminalvården UR utbildningen på nån jäkla vänster o lämnar 21 studerande med kurser de tagit lån för att göra - till NOLL nytta. (självklart har jag haft nytta av det personligen och växt av erfarenheterna men ..)
Inte på ngt vis kan vi bli kompenserade för detta, nä utan om vi en dag då vill jobba inom kriminalvåren får vi helt enkelt läsa OM 2/3 delar.
Bland detta kaos har ettorna läst en termin, vad händer med dem?
JO, de får då KBT, ART, Mi (behandlingsmetoder) och konflikthantering som vi bara trååånat efter att få göra, men då fanns det inte resurser..
Jag med 20 andra har alltså köpt en utbildning och 6 månader från examen bli vi bromsade som en marsch in i en mur.
Vad vinner jag? vad förlorar jag?
Ska jag använda mig av de kurser jag har och slänga mig ut i arbetslivet i hopp om att jag har en extra fallskärm som löses ut eller ska jag låna pengar i ytterligare sex månader? Kommer resterande ge mig ngt mer? Ska jag söka tim.vik o söka mig till distanskurser för att kunna komplettera och välja mina kurser själv?
Blahiii blahaaa..

Känner mig..
..lurad..
..besviken..
..åsidosatt..
..arg..
men mest förvirrad & kluven tror jag..

Jag som kämpat o kämpat. Vi har alla kämpat..
Vet att de andra säkert har annan syn på det men jag ..JAG känner såhär.

Det oroar mig extra eftersom jag känner mig själv, hur ska det gå om jag inte får ngt jobb? Pengar, kan inte stämpla.. går självförtroendet i botten kanske?

Allt löser sig
men jag skulle nog vilja ha en spåkula i julklapp o kolla framtiden lite!!
=)

image387


Kommentarer
Postat av: Jenny o thelmis

Usch, fy f*n va orättvist!!! SÅ jädra sjukt att de får göra så!! Men det löser sig ska du se;)
Tror inte det blir problem för dej att hitta jobb! Men vet hur jobbigt o värdelöst det känns innan man fått ett...Men rätt som det är har man ett;)

Ska vi träffas i mellandagarna?? Jag jobbar lite, men kan ju träffas nån kväll??
Bara om du vill förstås?! Kram

2007-12-19 @ 22:09:20
Postat av: Anna

Ja, verliken sjukt.. fattar inget just nu. Jo, det känns värdelöst nu men hoppas också att det kommer ordna sig. Jag kan ju inte stämpla heller så jag tar en stor risk om jag skulle hoppa av.. känns inte snällt mot Andraes o mina föräldrar som hjälper mig mycket redan som det e nu.. Ah, får se.

Klart vi kan ses, bor ju inte så långt från varann! =) Jag har inget planerat just nu så hör av dig när du känner för o ses. Kraam

2007-12-20 @ 19:59:09
URL: http://annaalbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0