snart

Nu har min praktik slutat och tre dagar i skolan väntar innan det är juluppehåll.
Kändes lite vemodigt att lämna praktiken, trivdes så bra.. Men så e det väl, man måste gå vidare o förhoppningsvis får jag ett jobb i framtiden som jag trivs minst lika bra på. Ååå va jag längtar efter att få börja jobba o tjäna lite pengar.. det har varit bland det värsta under studietiden... så lite pengar man får menar jag..

Såg på Efterlyst i vanlig ordning i torsdags, för andra gången under alla dessa år jag följt efterlyst fick jag knip i magen så obehagligt jag tyckte det va.
Det gällde en misshandel helt oprovocerat, och det blev filmat av övervakningskamera.
Hur kan folk som blir vittnen till en så grov misshandel bara backa och ignorera att det sker när tre idiotjävlar slår, sparkar och plågsamt tar en liggande människa närmre och närmre döden?!?
HUR FAN E FOLK FUNTADE??
Jag var tvungen att vända bort blicken.. som tur va fick efterlyst både namn och adress på förövarna av tipsare som ringde in. Skulle vilja ha en stund med var och en av dem, skulle (hemskt nog) kunna se på och låta dem få samma behandling utan att känna något som helst dåligt samvete över det!
(/#&("#%(Q/)

Helgen har för övrigt varit fylld med jul-upptåg!
I går var vi hemma hos min familj i Åhus och klädde granen, käkade och hade trevligt. Idag var vi hemma hos Andreas familj och gjorde samma. På vägen hem köpte vi en vacker kungsgran till oss själva, första granen jag och Andreas har, blev ingen förra året.
Den e så fin, myspys!

Så... sista tagen nu de tre sista dagarna i skolan.. seeeen e det jul o lite ledighet!

image386

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0