Suger..

Shit va jag suger på att skriva blogg nuförtiden.. Jag som verkligen känt mig nöjd vid vissa tidigare inlägg men nu e jag under all kritik.. Blaahii blahaa,,

Va på tivoli i onsdags me praktiken! Jag som har danskt blod o allt har aldrig upplevt köpenhamns tivoli innan, WHAT A FEELING! Super mysigt.. Önskade så att jag hade en liten knodd me mig som jag kunde dela den känslan me. Som barn hade det ju varit tusen gånger så mysigt! Så till alla er me barn, åk till Tivoli i köpenhamn!! Nissarnas egna lilla land med tomtenissar som åker skidor, klättrar o leker i snön, rådjur o kaniner som rör sig o julmusik som bara verkligen sätter pricken över i:et.
Karuseller för stora o små, lyktor, lampor o ljus i mängder o is att åka skridskor på. Mysiga kafèer, o små "bodar" med pyssel att frossa i.. mmm.. ska tillbaka en dag då jag har ett släptåg me ungar! (ps. nämn inte just "släptåg" för Andreas, då får han nippran! *hihi*)
Jag var ju bara tvungen att köpa mig några "äppleskivor" som det heter på svenska. o nej, det e inte alls vad det låter som, inga äpple... mer typ som.. pannkakssmet format som bullar.. hm.. svårt. Morfar som bjuder mig på det eftersom han vet att jag älskar det!!! typiskt danskt iaf..
image374
så har man socker o sylt till, får dem varma o gooooa!!

Trött i fötterna kom jag hem vid 21 på kvällen. Får ju naturligtvis ut dessa timmar i efterhand så idag gick jag vid lunch o på månag börjar jag vid lunch, härligt me "lång"helg. ..

Observera att det är fredag, underbara helg!! *so lovely*

Imorgon blir det fint besök, ska bjuda på Tacopaj tänkte jag.. sallad o annat gott..

Ser inget nu.. ögonlocken vill sova.. bara att lyda så.. Natti

image375

image376

image377
Träden som va fyllda me lyktor!

image378
Nissarna som RÖRDE sig.. galet. De ser små ut men de va typ hälften så långa som mig.. jaja.. inte för att jag e ett stolpskott men iaf..
image379

image380

Ser ni så vackert? Tror det kostade ca 70 danska kr att gå in. Inte så farligt dyrt heller att åka tåg hela vägen dit, väl framme går man bara över gatan från stationen så e man framme, simpelt o supermysigt!!
Okej.. ska sluta tjata nu... men... ÅÅÅK!!! ;-)


Kommentarer
Postat av: jenny o thelmis

Grattis på namnsdagen:) kram

2007-12-09 @ 13:45:59
Postat av: Anna

Tack, du e den enda som kommit ihåg än så länge!! =) Kraam

2007-12-09 @ 17:07:05
URL: http://annaalbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0