6 days to go!!

Hemkommen från arbetet, jobbat kväll.. Gick ganska bra tycker jag. Jag som inte jobbat där så länge fick jobba med en kvinna som började för tre veckor sen, va först lite nervig eftersom det då förväntas av mig att jag ska kunna allt o visa/lära henne.. Jag som bara jobbat med ordinarie o sluppit tänka speciellt mycket. Men det gick bra o allt flöt på.. Eftersom jag var den enda av oss som har medicindeligation så blev det svårt att dela på oss när det blev stressigt men som sagt, det gick.
Ringde till jobbet innan för att se om det fanns ngn annan som kunde hoppa in för mig idag men det va omöjligt.. Haft så otroligt ont i magen hela dagen och det ser ut som katarr är på väg igen *typiskt* Vår bemanningsansvariga hade några tabletter som jag fick o det har lindrat lite men det krämpar på iaf. Just nu är det 5 i vår grupp som är sjukskrivna så det går bara inte att bli sjuk! Snacka om att vår resa är efterlängtad och väl behövd... av oss båda!!

Var och hälsade på i mitt gamla bostadsområde idag, trodde inte de kom ihåg mig men så fort jag satte foten på gården hörde jag "ANNA PANNA!!!" Där satt de, gamlingarna som jag tycker mycket om och som tydligen tycker mycket om mig me. De kom ihåg allt och frågade om Andreas, skolan, Alice och allt annat som rör mig. Snacka om att de kom ihåg mig!! Telefonerna hade ringt o min granne trodde inte sina ögon när han såg mig utanför fönstret, så han fick ringa o kolla med damen brevid *haha* De e så goa!!
En av tanterna sa "Har du inte förlorat dej?" Jag fattade inte.. förlorat? "Ja, (sa hon) jag säger så till förlova sig, då förlorar man sig själv, hahaha!" Hon e go hon!
Hon visslade efter Andreas förra sommaren men frågade mig om lov, det drog hon upp. Hon frågade om jag tyckte det va ok o jag svarade "Klart du får, jag känner mig inte speciellt hotad av dej inte!" =) En satt dam på 70+ som missuppfattat modet och försöker se poppig ut med glasögon från -70 talet. Röker som en skorsten o låter som en man...nä, inte alls hotad där faktiskt! Konstigt?... =)

Ska jobba både lördag o söndag, men det går nog bra, bara jag slipper magont! Måste ringa doktorn igen på måndag, får väl ta o göra den där kräk-undersökning! Gastroskopi som det så fint heter.. *ulk ulk*

6 days to go!

Natti


image167
Ungefär sådana brillor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0