Lovely!!

Är det bara jag som tycker om regn? När jag skulle till CSK idag klädde jag mig i kläder efter väder, drog över en regn-poncho o satte mig på cykeln i ösregnet. Cyklade lugnt o skönt, tittade på alla andra tokar som springer och ser allmänt besvärade ut, var jag än gick så kom någon kommentar om regnet "usch sicket väder!" "det bara regnar och regnar.." Allmänt deprimerande. När jag kom till posten sa jag bara till hon i kassan som tittade på mig som såg ut som en blöt hund -"det regnar ute!" och log... hon tittade surt tillbaka o sa - "Jag VET..." Aja, surkärring..
Tycker det är en skön känsla att plaska ute i regnet, inte vuxit upp ännu =) Typiskt att jag inte har gummistövlar o kan gå ut i vattenpölarna i plaska! Jag cyklade i alla pölar jag kunde hitta. Så rogivande och härligt att bara stå i regnet o låta sig bli blöt, hur mycket man än springer o försöker undvika allt regn så blir man ju ändå blöt, varför inte njuta av det istället?

Anmälde mig som blodgivare och va där i dag för att ta prover om jag var en lämplig givare. Läste genom alla papper jag fick och fyllde i svar på frågorna. Allt verkade gå bra- aldrig provat narkotika, inga hjärtsjukdomar, har INTE hiv... osv osv, sånt som känns väldigt avsides, men man skulle i de fallen rådgöra med läkare. Men så kom jag in till sköterskan som skulle ta proverna, pratade om blodtryck o så, sa att jag haft högt blodtryck i mellanåt eftersom jag äter en viss medicin. TOTALT tabu att lämna blod om man äter sådan medicin som jag! Fick tacka för mig o lämna blodcentralen, jag som ville hjälpa!
Om man har HIV ska man rådgöra med läkare men äter jag en medicin som man kan både vara gravid och amma när man äter är det totalt tabu att lämna blod!! Hur går detta till? Aja.. försökte iaf.

Vad är vitsen med att vara ledig en dag mitt i en katastrof-period av jobb? Man har ju för fan ångest hela den dan över att dagen ska gå för snabbt o plötsligt behöva jobba igen.. Sån dag e det idag! Har iaf städat o fått fint här hemma, tvättar nu, så skönt när allt e klart!

Katalogen har kommit idag där man kan beställa diverse saker till resan, eller tills man åker hem igen, ska nog lägga mig på rygg en stund när tvätten e klar o glo i den!

Ut i regnet me er!!

image157 

  image158

Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

jag tycker om regnet! fast inte på morgonen på väg till jobbet...

2007-07-05 @ 21:00:45
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Mercan... den blatte

Hej Anna!
jag HATAR absolut HATAR regnet med hela mitt liv.... Jag cyklade histerisk till Häktet i morse och blev helt blött... jag lämnade min cykel där och åke buss hem... nej... din beskrivning av regnet och allt är såååååå romantisk!!!!
Men... jag måste nån gång köpa riktig regnkläder, det ska jag göra... om jag tänker leva här i Sverige och det tänker jag göra... leva här... Kram.

2007-07-05 @ 22:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0