Moppeungar

Det är inte så att jag alltid tjuvlyssnar men ibland går det inte att undvika folks samtalsämnen. Att åka kollektivt gör att man får dela mycket med mååånga.. på gott o ont.
Idag var jag mäkta sugen på att ställa mig upp i bussen o läsa lusen av ett par moppe-ungar! De var så otroligt häftiga och jag kan inte förstå att man har så mycket att säga på 25 minuter om alkohol och "slagge". De skulle nita den ene efter den andra, då satt jag mest o smålog o tyckte det var synd om de små gossarna.. sen började telefonen ringa och de bestämde över mobilen hur de skulle slå och SNITTA me kniv och trasiga flaskor dem som kom ivägen (de letade visst efter ngn som gjort ngt) om någon nekade det de var anklagade för skulle de slå tills offret erkände, eller va fan - skit samma om det inte e dem -SLÅ I ALLAFALL! Banka in skallen på dem, döda dem, snitta tills de inte lever mer.. I allt detta satt jag och funderade på just det jag ska jobba med i framtiden, dessa vilsna små själar som inte har något som helst självförtroende. Samtidigt som jag ville "läxa upp dem" är jag ändå intresserad hur de tänker? Tänker dem överhuvudtaget? Jag tror inte att de inser vilka skador de kan orsaka och de ger blanka fan i det också - PÅ YTAN! Nä, jag skulle tagit dem i varsett öra o draget hem dem till mig för ett allvarligt samtal, sen skulle man bestämt möte me människor som blivit misshandlade och är skadade för resten av livet, efter det träffa anhöriga till offer som mist sina liv pga folks patetiska vis att lösa konflikter genom- VÅLD!

Vissa av er tycker kanske att "så pratar ungdomar, inget allvar i det där!" Men det håller jag inte med om.. Även om en ung kille/tjej sitter och säger så men känner/tycker något annat kan de lika lätt hamna i en så rå situation som en ung kille/tjej som saknar spärrar och uppfostran. De faller lättare för grupptryck och söker desperat efter att bli accepterade, jag tycker inte vi vuxna runt om är speciellt duktiga på att visa respekt heller... det hade inte blivit såhär då.

Ska man verkligen skaffa barn till den här världen? Det blir ju för tusan bara värre och värre!?

Nä, om ett år kommer jag och mina trogna klassvänner ut och styr upp samhället! SÅ DET SÅ! =)

Kommentarer
Postat av: Hili

Jag håller helt med dig Anna...
Dem är unga och tror att dem äger världen, men dock väntar en framtid för dem som dem kanske inte reder ut. Mer uppfostran åt svenska folket!!! Be cool KY är på väg =) I stället för nanny akuten kommer "snorungeakuten" Ha det bäst
Puss ochkra,

2007-07-18 @ 23:07:14
Postat av: Anna

Vi "RULAR" som kidsen säger!! Hehe, du e för go Hili, saknar ditt GARV!! =) Puss o kram

2007-07-19 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0