O så va det fredag!

Känns inte som fredag när man ska jobba helg, men iaf - det e fredag!

Trött i huvudet efter veckan, två dagar till sen ledig en dag iaf. Jag måste peppa mig själv med att en resa väntar, annars hade jag inte orkat jobba så här.. Inget val iofs.

Har en rolig gamling jag går till, hon är dement och kan på två minuter glömma vem jag är. Blir lika glad varje gång jag kommer men förstår inte hur det kan finnas sååå snälla människor som kommer och hälsar på henne hela tiden, "GRATIS" dessutom. Med sin breda skånska säger hon "Vim betalar di??" "Åh, jag tycker jag känner igen di.. så snälla ögon.. fin hy har du åsse!" Tanken kom ju att allt är ju relativt, beror på vad man jämför med. Jämför hon med sig själv så kan jag ju hålla med om att min hy är ganska fin men för övrigt ser det ut som jag rört runt med fejset i en fondygryta när jag jobbar, svettas.. fryser, svettas, fryser o så svettas man en jäkla massa också!

Träffar så underliga människor allt som oftast. Idag när jag väntade på bussen kom först en man, sådär i 35-års åldern och bara stirrade och sa hej, sen gick han. Efter det kom en dansk och trodde jag fattade vad han sa, försökte se upptagen ut med min mobil. Efter det kom det en kille som hade långa kvinnonaglar, han saknade ena handen, istället hade han fått dit opererat en tå att greppa med, hans gula tånagel där på stumpen var lång och han kämpade så innerligt för att bita av den. Min fantasi flödade och jag hade svårt att ta ögon från honom där han satt och hade sin lilla tå i munnen.. kändes lika äckligt som om jag hade dragit av mig skor och strumpor och bitit på mina tånaglar.. ÖÖÖRRRKKK!!
Älskar vackra händer och det äckligaste jag vet är speciellt när killar har långa naglar, ovårdade skitiga naglar... När de då har en gul tånagel i munnen kan jag liksom inte låta bli o stirra... *rysning*
Dessutom räckte han fram ett plopp-choklad som han ville bjuda... log tillgjort och tackade snällt nej. Alltså, ta inte detta fel, det är ju helt otroligt bra att de kan operera tår på händer så de som saknar fingrar kan greppa men.. ah, ska sluta förklara mig, det föll mig inte i smaken precis!

Nog om tår..

Snart kommer lillebror hit och ska umgås en stund, han ska kolla på "Smens baglumma" här i kristianstad ikväll så det e hur bra som helst o ha syrran som bor i stan då, han ville komma hit o dricka ett par öl innan han drar vidare, självklart... lillen får alltid komma!!
Andreas ska också ut, bara jag o Abbe som får lägga oss i tid när hela kristianstad festar. Undra hur jag ska kunna sova? Öronproppar e en bra uppfinning!

Nä vet ni va, nu lämnar jag bloggen tills en annan dag!


image160


image162
Cooling!! hehe
 

Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

ehh det där var nog det osmakligaste jag hört talas om på mycket länge.. spyorna stiger..........

2007-07-07 @ 09:59:20
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0