Bara jobb o ingen vila, bara gno o bara fila...

Sommarjobb är något man bara måste stå ut med om det inte faller en i smaken, det finns liksom inte så mycket att välja på! Andra sommaren på mitt sommarjobb inom hemtjänsten med blandade känslor...
Det är underbart när de gamla kommer ihåg en och har saknat en, det är skoj att kunna glädja många med bara det lilla som att klappa dem på kinden men FY tusan va det tar emot med mycket annat..
Dofter, alla olika mindre roliga situationer, akuta körningar, otrevliga/otacksamma tanter och gubbar osv... det tar ett tag att vänja sig!
Glädjande nog så är de flesta tacksamma att vi kommer, en dam igår blev helt tårögd för att jag klappade om henne och sa att det kommer ordna sig, det var precis som hon sööög åt sig att någon rörde vid henne och ville inte släppa mig riktigt.. usch, stackars henne. En kram kostar ju inget? Kan det glädja henne ska hon få många fler om hon vill!
Sen kan man också komma till andra som bara skriker, spottar ut maten man gett dem över bordet, ta för givet att jag med glädje tar löständer i handen som är 100 år och borstar dem med ett leende på läpparna, att jag är stark som en oxe och kan lyfta nån som är stelare än en pinne och väger 85kr!! (AJ MIN RYGG) Njae.. blandade känslor som sagt. Svårast har jag nog med att hålla minen när frukosten åker berg-och-dalbana i halsen på mig.. *rysare*

  Idag är jag ledig, såå skönt är det! Ska städa med glädje till mig själv för en gångs skull.
 Vi är båda lediga helgen - jag och Andreas - så vi ska ha mys blandat med fest. Mys för att vi faktiskt har varit ett par i ett år nu! Det ni, hihi! Tiden springer iväg när man har roligt! =) Hoppas det blir många fler år, ska jag nog se till att det blir! ;-)
Fest för att Andreas vän fyller år! Ska bli skoj faktiskt, säger faktiskt för Emma kommer också, så längesedan jag träffade henne och Sebbe. Annars brukar de bara va grabbar, men nu kommer flickor också!

Då så tror jag minsann att städningen kallar, kanske skriver sen igen hur min lediga dag har artat sig!

Förresten... Jag vill ge Andreas ngt nu när vi firar ett år, kom gärna med förslag! Han är otroligt knepig att köpa present till.. han pratade om parfym.. hm.. trist tycker jag! Får gärna vara något skojjigt!

HEEJ!!


 image146
 Observera Andreas fingrar som jag försökt klippa bort från bilden! *knasbolle*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0