Bara lat.. o lite gnat!

Så underbart härligt det är med sommarlov!! Så som man uppskattar ledigheten när man inte ofta har den är guld värt.. Vill aldrig mer behöva gå hemma och hata att göra det..

Idag har jag träffat min Sanra som jag inte sett på länge, sist jag såg henne va hon i andra månaden med sin lilla flicka i magen.. På lördag beräkas det födelse för tösen så hon va betydligt större om magen idag så fin, magen va så rund o go, så lagom o fin! Hon passar i sin mage.. (om man nu kan göra det?) Sanra e vacker, med eller utan mage. Saknat henne och hennes goa Neo.. Saknat att få följa med under graviditeten som jag gjorde med Neo. Besök på förlossning innan det var dags (Sanra o jag, mammor och alla pappor, undra vad de trodde?), känna sparkar, bli uppringd direkt efter han kom ut och sen allt efter, passning och mys!! Tänk att Neo är 4 i november!! Kan inte fatta det.. Speciell liten krabat för mig det där! Han kommer bli världens bästa storebror (efter min såklart...hihi) till lillan i magen. Inte utan att man blev avis och ser fram emot den tiden då man ska kånka runt på en bebis i magen, hälften av mig och hälften av min älskling.. *mys*
Jaja, det blir då det... ;-)

Varit på Hemtex idag också, halva priset i hela affären!! Passade på att köpa handdukar som vi har snålt av. Inte skoj o lägga pengar på sånt men det måste man ändå. Hela livet är fullt med måsten! Jag trodde att genom att bli vuxen slippa alla måste, "Anna, nu är det dags att krypa till kojs!" (jag som längtade efter att få sitta uppe om kvällarna när jag blev stor.) "Anna, nu är det dags o vakna!" (när jag blir stor ska jag sova lääänge på mornarna. "Anna, du ska vara hemma då och då, du MÅSTE ÄTA!!" (som stor ska jag ränna ute om nätterna..o äta godis dagarna i ända.) Idag är det fullt med betydligt allvarligare måsten... Måste städa, måste handla mat, måste tjäna pengar, måste bli något, måste plugga... MÅSTE MÅSTE MÅSTE!! Bara beslut över vad vi ska äta till kvällsmat är jag trött på.. Är det pensionen man ska längta till nu då? För att bli förälder ökar bara alla måsten så nästa tid att längta till är alltså pensionen? För att slippa måsten alltså? Vi är alldeles för många på jorden som önskar livet ur oss tror jag.. Blir rädd ibland. Måste påminna mig själv om att njuta av dagen, det kan ju faktiskt vara den sista och jag har det otroligt bra jämfört med många andra. Misstolka mig inte nu, JAG ÄR LYCKLIG!! Mår bättre nu än jag gjort på länge. Har en underbar sambo som gör livet lättare för mig, en vovve som alltid är glad att se mig, vänner som peppar och berömmer och en familj som älskar och stöttar mig oavsett hur jag mår, vilket humör jag är på och vilken tid på dygnet det än är - JAG ÄR LYCKLIG!!

That`s it for today...


                                      image126
                                    Gulleungen NEO!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

trevlig sommar lillstumpan!
eftersom jag inte fick säga hajdå idag gör jag d nu...
jag kommer iaf tänka på dig varje gång dem där lustiga små eniro gubbarna på tv visar sig :) haha
nä kanska fler...blir nog inte för mkt tv tittande för min del. iaf fortsatt trevlig...
/han den bisarre i klassen

2007-06-07 @ 21:31:18
Postat av: Mia

Hej gumman, såg att du hade skrivit på msn innan, va inte hemma =(
Ville bara säga att jag sakna dig idag, sista dan i skolan och ge dig en lite sommar kram så jag får göra det här istället
*megabamse kram på dig vännen och en lovely sommar =)

2007-06-07 @ 22:43:13
Postat av: Hili

Loppan lilla...
Synd att jag inte fick krama dig glad sommar... Jag blir så glas när jag läser att du är LYCKLIG =)
Vi snackas vid i sommar det lovar jag =) Hili blir man ALDRIG av med... en gång HILI på sig, ALLTID Hili på sig =)
Puss och kram

2007-06-07 @ 23:49:18
Postat av: Lilla_Fröken

för det är sommar och sol och vi har kort tajt kjol! hahahha! puss

2007-06-08 @ 00:01:31
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Scottentottens mamma

Vad jag tycker om att läsa dina funderingar, upplevelser och tyckande!
Lev i nuet o njut av det som är just här o nu!
Gläd dig åt framtiden, se framemot den med spänning!
Tänk med förundran på det som varit: det svåra är avklarat o undanpackat, det fina är som en smarrig karamell att gotta sig med länge.
Du är en så fin o rar o söt o duktig tjej! Åh vad vi är glada för dig!

2007-06-08 @ 00:40:45
Postat av: Anna

Han den bisarre: Skoj att du kommer tänka på mig!! haha... mindre skoj att det är vid just DE DÄR tillfällena.. Ha en go sommar o jag lovar, det kommer gå alldeles för snabbt tills vi ses igen ;-) hehe..
Mia: Men.. jag som inte fattat att det va så stor grej i skolan idag.. då hade jag ju kommit o kramat om er men jag har ju planerat att vi ska hinna ses i sommar också!! Eller? MEGA SUPER DUPER GOSIG KRAM om dej me stumpan!
HILI: Jag blev extra lycklig av att läsa att jag inte kommer bli av me dej.. LOVELY!! Jag vill aldrig bli av me dej min vän.. kommer sakna dej i sommar! PUSS
Scottentotten (SVÄRMOR): Tack för dina rader! Jag försöker så gott jag kan att leva i nuet, det ska man ju. Man får bli påminnd ibland. Du beskrev det så bra med förflutet och framtid, det gillade jag!! =) Ses snart, KRAMAR

2007-06-08 @ 08:55:24
Postat av: Lilla_Fröken

inget svar till mig, bara alla andra? buhuhuhuuuuuu!!!!

2007-06-08 @ 09:18:44
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

LINNÈA: Lilla snäckan.. Förlåt.. Jag hade inte mkt o svara på där. Dessutom har jag saknat svar frånb dej i din blogg din lilla fuling!! ;-) Läst om dagens bravader?? Jag e sämst.. Puss på dej

2007-06-08 @ 12:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0