Den där sjukvården..

Idag tycker jag att sjukvården är PISS o inte värt mkt för mig..
Inte konstigt att folk går ner sig i sin ensamhet när man måste kämpa för att få hjälp.. Tur att jag har jävlaranamma i mig så de inte kommer undan! Efter en evighets telefontid och 3028 frågor så lyckades jag övertyga om en telefontid med en läkare, än har han inte ringt tillbaka. Som tur var ringde min ordinarie privata läkare idag och gav mig både tid och instruktioner tills vi ska ses.. *skönt* Skiter i de jäkla husläkarna som inte finns till för att hjälpa utan bara vill ha sin lön...

*%&(#(¤¤&(/"*

Minns tiden då jag tampades med försäkringskassan, dem om nån vet hur de ska knäcka en! Jag undrar om de inte går kurser i "att-få-människor-känna-sig-utelämnade-och-utsatta"? Känns så..
Funderat mycket på det - efter mina egna upplevelser och vad jag hört från andra som behövt ha kontakt med dem - vad försäkringskassan egentligen finns till för? Varför finns dem om det tar dem så mycket emot att hjälpa människor som behöver HJÄLP? Är det inte deras jobb att hjälpa dem det kört ihop sig för?
Jag som gått hemma sjukskriven i fyra lååånga år av min ungdom/vuxna liv borde väl få stöttning och hjälp att komma ut och tillbaka till livet? Jag blir väl inte sjukskriven för att jag är frisk? En frisk människa pallar ju inte ens ta deras attityd, hur ska en sjuk göra det då? Undra om de är medvetna om hur svårt det steget är att be om hjälp? Undra om de vet att det finns de människor som förbereder sig en lång tid för att ens kunna gå utanför dörren och möta verkligheten för att ta sig till deras kontor?? Jag blir förbannad och besviken att det funkar såhär! Vilken tur att jag har föräldrar som hjälpt mig med alla dessa myndigheter, tänk de som inte har nån att få stöttning av! Usch, hemska tanke... Nu är jag vuxen men känner ibland fortfarande att jag behöver vända mig till mina föräldrar för att få hjälp och råd när det gäller sånt här.. När man är ung och inte har så mycket erfarenhet körs man lätt över och vet inte alltid sina rättigheter. Jag ställer högre krav nu, med all rätt tycker jag!
Visst har vi rätt att få må bra? Vi måste väl få ställa krav på de myndigheter som faktiskt finns till för att HJÄLPA oss??

Undra om jag ska ta Reinfeldt`s plats som statsminister och ordna upp ett och annat? *hehe..hade sett ngt ut*

Min storebror har kommit hem med sin lilla vovvsing Kinja, ska bli mysigt att träffa dem idag! Han har en förmåga att få mig att skratta, han är underbar, precis som vår lillebror! Älskar dem, mina bröder!
Som ensam flicka behöver jag inte fightas om deras uppmärksamhet och deras beskyddande kärlek *hihi* Jag får den helt och hållet från dem båda..

Nu ska jag ta mig en dusch och försöka ta dagen med mindre tårar än igår..
Here I come!

image139 
Lillen och jag!
image140
Storen o jag!
image141
I bubbel minsann - TURKIET -05
image142
Varför skulle jag få gå upp ur poolen för? NEPP!! =)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du är en supertjej, som trots allt verkar klara allt du tar dig för! En riktigt vän är du också, och guld värd! Kämpa på vännen! Tänker på dig och finns här, när du än behöver det.
Många kramar gumman

2007-06-21 @ 22:09:03
Postat av: Anna

Tack gumman!! Du e me en toppenvän o jag uppskattar dej till 1000!! Ha nu en riktigt mysig modsommar o ja.. lycka till me den där dicken (ta det som du vill) hahahaha, jag e så vitsig! (internt) Pussen

2007-06-21 @ 23:44:41
Postat av: anna

Precis så känner jag oxå..kunde inte ha skrivit d bättre själv! Jävla myndigheter. Att man ska behöva vara frisk för att orka va sjuk..

2007-07-10 @ 11:54:55
URL: http://mizzanna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0