En tur i skogen..

Nu har vi precis kommit hem från en promenad i skogen, en välbehövd sådan.. Haft ett helvetes dygn efter en tids sämre mående, slog bakut och ja... man styr inte alltid över sin kropp. Älskling åkte hem från jobbet och har funnits här hela dagen för mig, vad skulle jag gjort utan honom?

Det är en frustrerande känsla att veta vad som är rätt men inte kunna agera efter den.
Det är en känsla av maktlöshet att hjärnan vill en sak men kroppen en annan.
Det är en förödande känsla att vilja så mycket och kunna så lite..
Jag hatar känslan av att inte ha makten över min egen kropp och själ i min resa genom livet..

Hjärnan står stilla, avslutar nog här.. Hörs en annan dag


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära lilla du!
"Denna dagen ett liv, och ett sånt liv se´n."
Vissa dagar är bäst att glömma bort, fast det är bra att veta att man klarar av dom med.
Ett knep kommer här: Håll hårt i något ex hunden, sängkanten, sambon, soffkudden etc. Håll hårt för det är länken till det vanliga, det trygga, det som känns normalt o bra. Koncentrera hjärnan på följande ramsa: bort alla dumma tankar, bort alla dumma känslor, bort all ångest DET ÄR FAKTISKT JAG SOM BESTÄMMER OCH JAG VILL INTE KÄNNA SÅ HÄR!!!! Det här kräver träning och övning, när det väl sitter "i ryggraden"som en styrka har man enorm nytta utav det!
Det här är utlärt av Kjell-Åke Larsson psykiatriker och chef över csk psykiatriska avd. numera pensionär.
Tusen kramar

2007-06-20 @ 21:49:52
Postat av: Anna

Tack för fina knep, har fått dem också. Tror att det faktiskt sitter i ryggmärgen redan men det finns ändå dagar då man måste få känna sig svag och nere.. minst på jorden. Jag vet att jag kan och jag SKA, hade jag inte känt det - hade jag inte suttit här idag så visst finns det inom mig. Ibland är det svårar att rota fram, ibland lättare... just nu har det tagit emot extra men det ska minsann komma! Undra om det e svärmor som skrivit..? inget namn... tack iaf, behöver peppning, det behöver vi alla!! Kram tillbax

2007-06-20 @ 22:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0