Läget nu liksom

Nu på morgen har jag startat kampen mot tvätthögen! Anna vs. tvätthögen, kampen är svettig o nödvändig.. Ni vet när man glömt boka tvättid tills du plötsligt står där en dag utan underkläder? Då bokar man på studs men jag och Andreas har funderat på det... tanterna i huset har nog fan två tvättbrickor för det finns aldrig tvättid samma vecka! Så nu var det nödvändigt att ta tag i det.. Dessutom e det ju klassfest i helgen och då vill man va fin o ren =)

Åter till den här klassfesten som jag velat hit o dit om. Lovade ju Andreas föräldrar att passa deras hund och hus natten mellan lör o sön, samma kväll som det e klassfest så jag backade ur. Sen diskuterade vi hemma om fotbollen som går samma kväll, föräldrarna har inte kanalen vilken skulle betyda att Andreas åkte iväg o kollade fotboll när jag satt kvar i huset me hundarna.. NEVER! Då sa han snällt och besviket "Jag får väl lyssna på radion då..." Nä, för då kom jag på den brillianta idèn att Albert åker me mig o Scott (deras hund) får va me Andreas, rättvist väl? Nu lämnar jag honom i sticket men... hur ofta har vi klassfest? Känns ändå lite grymt... Efter allt velande har mina flickor i skolan fått mig att hänga med, känner mig så uppskattad av dem!
Desutom har vi haft en tuff termin i skolan och mycket känslor har dykt upp, jag tror det beror på en jäkla dålig mix av utmattning, ämnen som rör om i hjärna och själ, olika åsikter och ja, alla upplevelser vi har i klassen. Ingen tycker lika och alla är benhårda på sin sak, det blir lätt diskussion o känslor. För mig iaf... Så det ska faktiskt bli skoj att träffa alla på ett helt annat plan och kunna släppa skolan för en gångs skull o kanske se att vi faktiskt har en del gemensamt ändå vi som inte alltid kommer överrens. Vem vet, kanske blir det flaskkastning och skrik, eller skratt o gemenskaphet - jag hoppas på det sista! =) Något jag verkligen ser fram emot är att dricka ett (vem ljuger jag för?) många glas vin tillsammans med de tjejer jag verkligen tycker SÅÅÅ mycket om! Vi ska skratta och snacka skit, kanske Linnèa o jag delar våra tips & trix, Lina och jag berätta för Linnèa hur det egentligen låter när man kommer från Mora - "Ha du maaat i håree nu igen da?" Becca & jag kommer väl gå runt o ömsom lappa till varandra o ömsom kramas (vi har diskussioner ganska ofta som bara slutar i skratt), speciell vän för mig,Hili o jag garvar åt samma kassa grejer och när fantasin sätter fart sen kan man hamna var som helst med henne, Mia min vän, vilken tur att du finns som är normalast av oss alla!! Vill man komma tillbaka på jorden ska man få fatt i dej och lyssna på ngt vettigt för en stund.. tycker om er flickor!
Hur ska detta sluta? Vi kommer leka lekar o dricka till ottan... Tycker det ska bli mysigt o ha Abbe me mig, hoppas han funkar me Lolo`s Rocky.. Känner på mig att Abbe kommer va heeelt extas, älskar alla!! Kommer det folk hit kan han va glad hur länge som helst för det, han kommer knappt hinna hälsa och hoppa runt som en kanin. Bara så ni vet, när han låter som en gris blandat med morr så e han inte arg, UPPSPELT!! =) Många tror han är siggig då.. Nepp, lycklig snarare!

Oj va jag ska hinna idag, vill först o främst få fint här hemma. Har ju knappast tid när skolans alla moment ska avslutas.. Andreas har åkt på möte på tjärö hela dan så jag kan ta det i min takt, lyssna på hög musik och ha knäpptyst när jag vill. Misstolka mig inte, jag kommer sakna honom om ca en timme iaf så detta snack e bara för att verka tuff o häftig... jag e egenligen en mes!

Nä ni, ta er samman o gör något vettigt av dagen! Peace.. (coolt avslut från mesiga jag)
image110         
Linnèa & Lina i sitt esse!!
image111
 Hili, Linnèa, Lina & Mia


image112
Den här bilden på Linnèa tycker jag e så vacker! =) Stil liksom...

Har snott bilderna från Linnèa, hoppas att du inte misstycker... ??


Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

HHAHAHAHHAHAHHAHA!!!! du är för GO!!
först blev jag rörd till tårar av dina fina ord och sen gapskrattade jag åt bilderna..:)
dset så bli så kul att du kommer med imorgon, LOVELY!
puss!!!

2007-06-01 @ 17:40:07
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

Linnèa: Jag bara älskar att få dina fina kommentarer, du e typ den enda som skriver till mig!! *lovely* haha.. Visade precis Andreas den fina bilden på dig me glasögon..me STARK styrka! Han bara skrattade! Du.. sorgligt att man inte kan komma in på din blogg ikväll.. *snyft* pussen

2007-06-01 @ 18:45:29
Postat av: Hili

Linnea, typ den enda som skriver till dig??????????????? JAHA... så det jag eller Mia skriver betyder INGET????? DITT AS =)
ska skriva snällt nu:
Jag blev också rörd av att du skrev så fint om oss... du är en pärla.
Tack för allt stöd jag fått av dig när det varit jobbigt med moster. Betyder så mycket när man vet att folk tänker på en när man har det jobbigt... du e en go tösabit du loppan...
Puss och Kram
PS. Linnea om du läser detta så der du fan inte klok ut med dem colabottnarna till glasögon... =)
men är det inte så att en skönhet klär i ALLT ;)

2007-06-02 @ 09:15:01
Postat av: Mia

Du är för go du =)
Ses ikväll.... Kram

2007-06-02 @ 11:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0