Midsommar i droppar...

Förra midsommar jobbade jag så då blev det inget firande, den här midsommar har Andreas jouren... inget firande. Vi tänkte åka hem till Andreas föräldrar men svärmor har blivit sjuk... hm... vad ska vi nu hitta på? Regnet bara öser ner och lusten att fira bara försvinner..

Nu ska vi iaf åka hem till svärföräldrarna och hoppas att vi slipper bli smittade! Klarar vi nog.. När jag tänker efter så skulle det inte förvåna mig om jag lyckas dra på mig något mer, efter några dygns kasst mående går jag nu med lindat ben/fot/vrist och funderar på om jag ska ta mig till akuten och sitta där midsommarafton? Vet inte vad jag gjort men hoppat runt på en fot i två dagar nu, känns som en spricka i vristen ungefär.. Kan inte röra den på något håll, varken upp eller ner, höger eller vänster.. Haft svårt o sova, när jag ligger på magen måste det "onda" benet hänga utanför sängkanten eftersom jag inte kan sträcka ut vristen.. *haha* Min vanliga tur! Så om jag nu skulle få körtelfeber eller halsfluss också skulle ju kanske kvitta. Pessimist...

Abbe har fått en pip-boll, han äääälskar pip-bollar!! Vi klarar ungefär en halvtimme i stöten sen blir man dum i huvudet av allt pipande, men det e så häligt o se hur glad han blir för det lilla! Plus att han sysslesätter sig själv.. ;-)

Jag har nya gardiner förresten, längtat efter mina MARIMEKKO, här e dem:
image143
Fina va? *nöjd*

Igår åkte jag och Abbe till Åhus och träffade Jon, Kinja, Tim och wille.. Mysigt va det! Hundarna lekte som bara den, Kinja o Abbe e så lika, ändå inte ens samma ras:
image144
Abbe till vänster! Mest svansen som skiljer..

image145
Wille e bland det sötaste jag sett, han e så lugn o gosig, tittade mest på när de andra två stirradet runt som om de aldrig fått springa förr, detta e min mammas SpringerSpaniel.

Nu ska jag ta en dusch o sen fixa till mig lite midsommarfin iaf, även om jag bara ska va fin för Andreas! *hihi*

Glad midsommar allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0