Min egen skamvrå..

Slår mig för pannan och undrar hur jäää..tte klumpig man får va?!

Händelseförlopp:
Jag hade bestämt att idag är det storstäd, kommer folk i helgen och då vill man ha extra fint och rent. Påtar och donar.. går här och dammar, kommer till tv-bänken där det står tre röda ljus i varsen ljusstake. Ser att de har runnit när de brunnit och lyfter dem.. försöker pela bort stearinet o... GAAAAHH!! Det är röda märken i träet. Lugn o fin Anna, detta är inte din bänk - du måste fixa det! Hämtar en svamp o tänker att det är tur att Andreas inte är hemma och ser detta. Gnuggar lite lätt, händer inget.. tar i lite till och inser att det inte går bort.. FAAAN! Torkar av me trasan och (som om det inte kunde bli värre!) jag har nu gnuggat fläckar OCKSÅ! Jäkla mög.. Hur ska jag berätta detta? *förtvivlad* Inte så längesedan jag slog sönder glas me mina klantiga händer.
Sätter en fruktskål över och funderar hur jag ska släppa denna bomben..
Andreas ringde och va på väg hem från stan, hör att han är irriterad över allt folk på stan (stundent idag) han är varm och byxorna han köpt är på tok för långa. Det hjälper inte att jag frågar om han kan gå ut me Abbe eftersom jag är mitt uppe i städ. (har ännu inte kommit på hur jag ska berätta)
Jag står o plockar med disken och han ska hem till sin mamma som ska hjälpa honom me byxorna:
-Älskling.. det har hänt en grej..
Han tittar allvarligt på mig och VET att jag tagit sönder ngt eftersom det bara lyser SKYLDIG om mig..
-vad har du gjort?
-Det har råkat bli märken på tv-bänken av ljusen.. (sväljer hårt..)
Han går o tittar, hör bara FAAN! Andra fula ord kommer också.. Jag tänker bara shit, såhär arg har han inte varit sedan vi hade inbrott, då va det som tur va inte mitt fel.
Jag piper lite lät.. "men.. jag kunde inte hjälpa det, (o så kom försvaret) det är väl inte bara jag som tänt ljusen?" Jag vet ju att det är mitt fel, jag har köpt de där förbannade ljusen..
Allt plockas av från bänken och han gormar att det måste köpas ny bänk. Jag hade inget hellre än velat säga "Det gör inget vännen, jag köper en ny till dig me alla mina pengar!!" Men jag vet att jag har inga pengar, jag KAN inte köpa en ny... inte i detta livet iaf.
*suckar* Jag står i min egen lilla skamvrå nu och skäms.. Jag är världens sämsta flickvän nu och det känns som han är så arg att han inte tycker jag ska va här. (fast det vill han nog..hoppas jag)

Klant klant o åter klant.. hur i heee...la fridens namn kan jag va så DUM att jag inte fattar att ljus färgar av sig??
Jag har nog ngt kopplingsfel i hjärnan tror jag. Nu ska jag slänga de där ljusen o kanske knäcka dem lite också innan för att få avreagera mig. Tur att älskling ska på studentfest och få ha skoj ikväll, han behöver släppa tankarna på sin klumpiga flickvän...

Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

ååååå lilla anna.. det är ju bara materiella saker...
du skulle ha skadat dig lite så att han förstod att bänken egentligen bara är en skitgrej, kom ihåg det till nästa gång. du kan ju ta nagelfilen.....;)

2007-06-08 @ 18:14:23
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

LINNEA!! Nagelfilen...ojoj, att jag inte tänkte på den!! haha. vilken jäkla klant man e.. *skakar på huvudet* Men du, tack för tipset, jag trodde du skulle komma me ett RIKTIGT tips! Knasen.. puss på dej

2007-06-08 @ 18:45:16
Postat av: Anna

Linnea... för det andra: det va faktiskt en FOTfil vi använde! hehe..

2007-06-08 @ 18:45:58
Postat av: Anonym

Förargligt men ofarligt, möbeln är ju faktiskt ett dött ting!
Fixa det så här: tag ofärgat obs! viktigt att det är ofärgat! hushållspapper, 4 lager ungefär, lägg det över fläcken och så tar du strykjärnet med svag värme på och stryker på pappret som är över fläcken. Stearinet är fett o det smälter o sugs upp av pappret. Akta fingrarna o stryk för sjutton gubbar inte utanför pappret för då blir det brännmärke i möblen. Man kan behöva göra det med flera olika pappersomgångar. Vill du ha hjälp så säg till.
Hälsningar från missödenas boning o scottentotten.

2007-06-08 @ 22:29:17
Postat av: Hili

Loppan lilla...
Nu tycker jag att du är för hård mot dig själv. Inte skulle du vara en dålig flickvän bara för lite stearin på bänken... för det andra... Rött är en jätte fin färg =) haha
ha det bäst

2007-06-09 @ 08:41:27
Postat av: LIna

Lilla vännen! Du e för go... Hur kan man inte tycka om dig??? Röd är ju kärlekens färg =) Massa kramar

2007-06-16 @ 12:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0