Spring!! -A lovely season

Precis hemkommen från dagens långrunda med Abbe. Ner mot ån sen längs med den in genom Tivoliparken, vilket underbart väder! Innan har jag känt av att våren är på väg men nu kände jag riktigt hur vinden också blivit varmare. Pälsade på mig som jag brukar med mössa och luvtröja under jackan, det hade jag inte behövt.
Mötte många som var ute och promenerade söndagsrundan i vårvädret, folk ser piggare ut. Jag som inte uppskattar söndagar vanligtvis hittade en stunds flykt och njöt till fyllo medan det varade.
Vilken tur jag har min Abbe, utan honom hade jag inte varit tvungen att komma ut och känna den sköna våren som jag nu får! Mamma hjärta Abbe... =)

Igår kväll tog jag "den gröna sköna"** och cyklade hem till Emma C. Drack lite vin, babblade massor, blev sminkad av henne och skrattade så jag fick kramp i magen. Trots vin lyckas vi alltid babbla en väldig massa nytta! Annars brukar alkohol bara få en att prata för pratandets skull.. Men nepp, vettiga saker och härligt att finna stöd hos en gò och ärlig tjej som Emma. Skoj att vi hittat varandra, så olika men ändå så lika..
Iallafall så bar det av in mot stan efter tolv, hade förhoppning om att ändra åsikt om att gå ut men än en gång var jag inte alls förvånad att jag endast stannade knappt en timme som kändes som 3. Min älskling var där med sina vänner, vi tog jackorna efter ett tag och siktade in oss på "nattamaten".
Konstig känsla, kände mig gammal trots mina unga 23. Kände mig ute som aldrig förr.. Jag som älskade det där för inte så längesedan, märks att man inte lever så mer. Inte många ansikten jag kände igen och de jag såg var det ingen större förändring på sen de senaste fem åren, lite slitnare. Tyckte de flesta var jobbiga och funderade på varför jag stod där.. jo, för att jag "blivit så tråkig" osv. Skulle ge det en chans till, som om jag inte gett chanser nog? Ah, jag kommer antagligen ge det fler chanser och hemligt hoppas det blir roligare nästa gång.

Ledig imorgon, får ta och fortsätta med mitt arbete som ska vara inlämnat denna veckan. En bok kvar att analysera, det ska bara gå! Längtar tills den här terminen är över, ska bli så skönt med sommar, slippa pendla ETC..

Ronjas vårskrik hade varit befriande nu!

*Vårskriiiiiiik från mig*

** den gröna sköna=min cykel

                                                                                                         image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0