En fundering...

Pratade om Sverigedemokraterna i skolan igår. Såg en debatt med Mona Sahlin (partiledare S) och Jimmy Åkesson (partiledare SverigeDemokraterna). Många pustade och stånkade över hur korkad de tyckte Jimmy Åkesson var.. jo, han var inte smord i munnen som han skulle och va väl inte direkt förberedd som han borde ha varit men kan inte låta bli att hålla med om en del åsikter han hade. Det här med att vi faktiskt borde ta hand om de människor som bor i vårt land innan vi erbjuder ännu fler människor att komma hit. Det kommer ju bli fullkomlig kaos om Sverige bara fortsätter släppa in människor utan att ha fixa det som håller på att hända just nu i Sverige. Missförstå mig rätt nu, jag är absolut inte rasist, inte heller invandrarfientlig men nånstans måste det väl finnas en gräns? Det handlar om hur man prioriterar, vad man väljer. Sverige vill så gärna vara bra, Sverige vill så gärna se bra ut för andra- Sverige VILL så mycket!! Hjälpa hit och hjälpa dit, men vad hände med alla som lever i Sverige nu då? Alla klagomål om att vården inte är tillräcklig, långt därifrån! De gamla som begår självmord för att de inte får någon hjälp, det finns inte resurser sägs det. Va fan är det frågan om?? Det handlar väl om VART man placerar resurserna? Det kommer bli korvstoppning i vårt land, det fina Sverige som en gång fanns kommer explodera och brytas sönder.. Inte pga invandrare, inte pga att folk kommer från ett annat ställe än jag själv- utan för att det inte finns gränser här! För att de som regerar och bestämmer inte kan komma överens och enas till det bästa..

Jag vill snart inte finnas kvar här i Sverige, man kanske ska utvandra? *asg*

Kommentarer
Postat av: Hili

Hej loppan...

jag utvandrar gärna med dig... till Bahamas kanske... sol, bad och en hängmata... gärna snygga unga killar som serverar oss drinkar i baröverkropp... gärna för mig... så vill du med så slå en pling =)

Ha en super trevlig helg...

Kram

2007-05-04 @ 21:28:59
Postat av: Mia

Anna, Hili jag hänger på *asg*... Skulle varit fint och fimpa detta landet ett tag... så slå mig en pling innan ni drar.
Lovely Weekend allihopa everybody
Massa kramar =)

2007-05-04 @ 23:20:56
Postat av: Hili

men då är det klart... vi utvandrar till Bahamas...

2007-05-05 @ 08:53:34
Postat av: Anna

JIPPIII!! Jag hänger me flickor! Fan va fint! Bara gotta oss i värmen o den sköna atmosfären.. *poeten själv* Det där me unga vackra killar e inte mig emot.. ;-) PUSS för att ni skriver till mig

2007-05-05 @ 10:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0