En tur på fältet..

Åkte ut till Näsby fält idag för att släppa Albert lös så han kunde göra av me lite energi. Man passar på när man har bil. Han blev såklart överlycklig och det började bra. Han gick inte så överdrivet långt från mig och vi har försökt träna honom och belöna så som man ska, fast efter detta inser jag att en lydnadskurs inte hade suttit fel.. Först mötte vi en stor shäfer och Albert blev helt exalterad och började "grymta" som han gör när han tycker om ngt. Damen som gick med shäfern skrattade hysteriskt, jag log lite medhållande och drog iväg Albert. Sen sprang han fritt över ängen o ner till hagen, nästan så vackert att jag hörde ljuv musik i mina öron.. För en sekund såg jag inte Albert och musiken hakade upp sig, ropa och visslade me min visselpipa, tillbaka kommer en Albert HELTÄCKT av BAJS, musiken i mitt huvud ändrades drastiskt till heavy metal! Ytterligare en gång har han visat sin svaga sida för bajs.. *abbe abbe*
Som om inte det räckte..! Vi vänder och ska gå tillbaka till bilen och dum som jag är tänker att han kan ju inte bli skitigare så han får va lös en stund till, då upptäcker han skogsdungen i naturreservatet!! Där skuttar kaniner som Albert vill ändra på, som ett spjut försvinner han in i dungen. Jag piper som en annan kanariefågel me min visselpipa och skriker förbryllat efter Albert. Eftersom han inte kommer får jag bege mig in där i naturreservatet och försöka leta rätt på honom. (de säger att man ska låta glad i rösten för att få hunden att vilja komma till en, det kan jag berätta- inte det lättaste i pressade situationer) Så dyker där upp ett äldre par, jag försöker med
-"Det är roligare med kaniner än mig, haha" Till svar får jag då
-"Är det inte meningen att man ska ha hundar KOPPLADE här?!?!"
Jävla satmara, SÄG DU TILL EN GALEN TERRIER ATT INTE GÅ ÖVER GRÄNSEN TILL ETT NATURRESERVAT!!!!
Då ser jag Albert, börjar treva in i det höga gräset och ska få tag i honom, som en orm slinker han från mig och jakten är igång- jag efter Albert och albert efter kaninen!! *&#"(#/%&"¤#&* Vilken cirkus..

Fick tag i honom till slut, hem till duschen o tvättas! *suck* Jag fick också motion..

Idag kommer Andreas akvarie nr 5 i ledet, hoppas hoppas hoppas att det är helt intakt! Orkar inte hålla på med detta mer.. Lillebror kommer och hjälper, sen får jag minsann laga kvällsmat till killarna som jobbat hårt ytterligare en gång me akvariet/akvarierna.

image73 image74

image75  image76
Han sover på det mest underliga vis...

Kommentarer
Postat av: Hili

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH jag har inte mycket mer att säga... hahahaha

kram

2007-05-15 @ 15:43:01
Postat av: Lilla_Fröken

hahaha bajs bajs bajs, LOVELY!!!

2007-05-15 @ 19:05:48
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Sofie

Haha, jag och Micke har med sprungit ett antal rundor efter Billy på Näsby fält för när han får syn på kaninerna finns det inget som kan stoppa honom men vi har lärt oss vår läxa så nu får han vara kopplad när vi är där! Kram

2007-05-21 @ 11:13:27
URL: http://mizzsofie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0