Mycket riktigt!

Mycket riktigt, han va sjuk min lille skatt! Veterinären öppnade bara munnen på Abbe innan han sa "Oj, ja, han är alldeles igensvullen och röd!" Han hade feber och inflammerad hals... Början till öroninflamation också.. Stackars Abbe, han fick spruta i nacken och puder i öronen. Han va så duktig!! Sa inte ett ljud utan låg bara helt stilla. Han va svullen "där bak" också så veterinären va där och rota lite me, ÖRK för o va sjuk! Han fick antibiotika för 15 dagar och måste ta det lugnt. Vilken tur jag stannade hemma i dag, märkte så tydligt att han inte va sig själv.
Han ville inte släppa mig en sekund, helst ligga PÅ mig och ville inte va ensam. Han skakade i hela kroppen och när han inte ens ville gå ut o kissa tyckte jag verkligen det va skumt.. Min lärare undrade om jag inte hade nån som kunde "titta till honom" under dan för jag behövde va i skolan idag! Såå glad att jag inte lämnade honom ensam... skolan får verkligen vänta när lillen e sjuk!

Ska snart hämta grejerna som kommit!! =) Ska gå en kortis me Albert också.. Här e bild på när jag bäddade om honom i morse:

image103


image104

image105image106
Vackert hos veterinären i Näsum..

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh lille Abbe!! Hoppas han blir frisk snart för det där verkar inte roligt!!!!

2007-05-24 @ 23:25:08
URL: http://mizzsofie.webblogg.se
Postat av: Lilla_Fröken

ååå stackars lite, hur mår han idag? hoppas han blir frisk fort.. vilken tur att du var hemma!!!!!

2007-05-25 @ 07:56:27
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Mia

Stackars er! Hoppas att allt blir bra med den lille. Vet hur orolig man är när ens "barn" är sjukt...
Kram på er

2007-05-25 @ 15:33:03
Postat av: svartingen

Stackars Abbe hoppas han har blivit bättre nu när han har fått medicin och kärlek av er.....var lite tomt i torsdags vid bänken men våra bebisar går förre.Dessvärre hänger min bebis och dinglar i gardinerna på balkongen i jakt på duvorna....:)

2007-05-28 @ 09:36:37
Postat av: Anna

Tack för era fina ord!! Abbe mår bättre nu, tror febern är nere! See ya.. PUSS

2007-05-29 @ 09:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0