Tågtripp

Det är en upplevelse att åka kollektivt.. Varje dag sitter jag där och titta på folk, hur de för sig, deras stilar, vad de pratar om ibland osv. Idag var det en så självupptagen kvinna som satt och pratade i  telefon KONSTANT hela resan hem (tro nu inte att jag har för vana att tjuvlyssna men vissa går inte att undgå). Hur duktig hennes flicka va som skulle slå alla fotbollskillar på plan med hennes proffsiga taktik och tuffa sätt på plan. Sen skulle hon rida också och det fick vi minsann veta vad det kostade. För att inte snacka om hennes pendlingstid, att hon överdrev gjorde inget verkade det som medan alla andra på tåget hörde hur hon hittade på.
Förra veckan kom det på ett gäng tjejer i 16 års åldern, de skrattade glatt o vilt åt en utvecklingsstörd kille och viskade sins emellan.. Jag lackade lite och satt och stirrade utan att blinka på en av tjejerna, det funkade när hon mötte min blick, stackarn såg helt vettskrämd ut och bad sina "bratz-kompisar" va tysta. *asgarv* RESPECT! Vill jag tro iaf.. =) För övrigt ser man massa helsköna typer och stilar, ja det där me tåg är en upplevelse!

Längesedan jag gick en måndag i skolan. Hela den här terminen och nästan hela förra terminen har vi varit lediga måndagar, vilket har varit så underbart! Helgen har blivit extra lång och man har fått en dag helt ensam att kunna få plugga i lugn och ro *guld värt*
Dagens lektion handlade om examensuppsatsen till nästa vår, vilket arbete det kommer bli! Att man redan nu ska börja fundera över vilket ämne man vill skriva, vilken litteratur som är relevant, undersökningar och intervjuer som ska göras.. tur att det är ett år till!
Usch va det e mycket nu.. GGAAAAHH!!

Idag va vi bara hälften i skolan... märks att det börjar närma sig sommarlov!!image72



   


Kommentarer
Postat av: Hili

Shit Loppan...
skämmer skitet ur stackars 16åringar... GO GIRL...
150 hög men det e krut i loppan... sånt gillar vi, bara på dem... Det var bättre förr =)

2007-05-15 @ 07:04:27
Postat av: Anna

Hili: Va fan menar du me 150 hög? 161 (HUNDRASEXTIOEN CENTIMETER!!!!) hög om jag får be? Hög låter ju me ngt.. LÅNG!! =) hehe.. Saknade dej igår snuttan, idag e inte jag där! Pussen

2007-05-15 @ 07:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0