Ny LIA-plats..

Nu har jag bytt LIA (praktik) plats, just nu är jag på en dagcentral för psykiskt sjuka.
Började igår o blev lite besviken om jag ska va ärlig.. hände inte mkt alls och jag saknade skolan/fritidsgården och alla där =(
Idag har det hänt lite mer, jobbat kväll med start kl 13.00.
Fått bra kontakt med klienterna, går så smått framåt och väntar in att de vill ha kontakt med mig. Har ju aldrig jobbat med vuxna som lider av psykisk ohälsa förr så det är mycket nytt. De har tagit bra intiativ och frågat mig om vi inte kan prata en stund, ta promenad eller rent av berätta rakt ut vad de lider av för sjukdom etc.
Nu ikväll blev jag lite avskräckt, en gick och skrek "fan, helvete" hela tiden, en satt o mummlade med sig själv och nån glufsade i sig maten som ett djur. Det har varit spelkväll ikväll så vi satte oss ganska sent med en kopp kaffe för att umgås med sällskapsspel, plötsligt bara spyr en man rakt ut! Naturligtvis sitter jag illa till och får en del över mig, kaos uppstod, folk sprang som om livet var i fara, andra sa bara "herregud!!" o jag fick mest panik över att jag kanske skulle åka på en magsjuka IGEN..
Stackars han.. han föll bakåt o slog huvudet i bordet o ändan i golvet.
Ah, sånt som händer men man blir så chockad för stunden o jag har alltid haft svårt för sånt, speciellt när man inte vet varför.. fyllesjuka går an men inte magsjuka! *ulk*
Sånt som händer..

Imorgon ska vi ha stick-kafe, vi i personalen får inte sticka men.. hihi.. e jag personal?!
Om inte annat ska jag ha me mig så jag kan ta upp det om jag får tillfälle och lov.
Det är öppet hus på nåt annat ställe i stan också som jag tänkte besöka så jag får röra mig lite iaf, trist o bara sitta..

Hoppas hoppas hoppas jag snart kommer trivas bättre!!!

Nu ska jag nanna. Ny dag imorgon...

image349

Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

ooo du det låter som en trevlig början på nya LIAn, mewd spya och allt. kan man begära mer??? tror du kommer trivas bättre, om inte annat lära dig riktigt mycket nytt.
PUSS

2007-10-30 @ 23:26:25
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0