Obegripligt..

VA FAN HÄNDE?? Nån annan än jag som dyrkar "Grey`s Anatomy"?? Vad va det för slut???? EN HEL VECKA TILL!! O det slutet dessutom! Jag som ville att grey`s skulle fortsätta att vara en realistisk serie o plötsligt spårar det ur såhär, besviken.. Allt spårar ur!! o HON kan ju inte dö? hon e ju seriens huvudroll, eller? *suck*

Igår va jag på skolan hela dagen, hade något som kallas "spindelgruppsmöte", där träffar vi polis, kuratorer och sjuksyrror från både sånna och rönnow, kyrkan, fältassistenter och rektorer. *mycket intressant*
Det är som A (min handledare) säger  att det e ju inte precis ngt nytt för mig eftersom jag "jobbat" såhär innan, otroligt att två år känns som bara ett fåtal veckor..
Jag tycker iaf om att vara tillbaka och känner mig verkligen välkommen, härligt! =)

Studiedag på skolan idag så det blir att börja lite senare och sen spendera eftermiddagen/kvällen på fritidsgården!

Har nån sett serien Dexter förresten? obehagliga, intressanta människa! Jag har blivit (ännu mer) skadad av allt vi lärt oss i skolan om psykopati. Helt ofattbart hur en människa klarar av sådana handlingar utan att få någon som helst känsla inom sig..grymt o leva så..
Ååå, jag vill såå kunna mer om allt detta! hur folk kan begå hemska gärningar som andra aldrig ens kunnat föreställa sig i sin vildaste fantasi? Dessutom utan att känna empati? Varför känner inte en sådan människa gränser? Varför gör jag det? Vad är skillnaden?
Frågor har jag många samtidigt som jag lärt mig oerhört mycket om detta. Känns som jag aldrig kommer bli fullärd i ämnet. Ju mer jag lär mig - destu djupare vill jag gå o lära mig ännu mer.
Man märker tydligt våra olika intressen och yrkesroller på ett sånt möte som jag va på igår, medan polisen pratade på om anmälning och straff satt rektorn och pratade om att skolan blivit svartmålad för ngt som hänt, då satt kurator och min handledare och frågade om eleven i fråga och var orolig för honom i allt detta, jag hänger på som ni säkert fattat - min handledare, vi tycker ganska lika i många fall. Men det jag vill komma till är - är det så konstigt att barn/ungdomar beter sig obegripligt när de flesta vuxna i deras närhet inte bryr sig om vad som händer inuti barnet/ungdomen? VET dem OM barnet/ungdomen känner överhuvudtaget? Om hon/han fattat att de gör fel fast det inte känns fel i deras inre? För att luska ut svar och reda ut problem som har med ett barn/ungdom att göra måste man väl ändå börja med barnet/ungdomen? det är ju den som sitter inne med svaret o som kan låta oss förstå hans/hennes beteende/handlingar lättare! Att trampa över barnet/ungdomen gör ju att man tycker ner dem ännu mer och dessutom kanske straffar dem för något de inte förstår själva är fel!?
Nä.. usch, jag får nog ta och avsluta här, kokar när barn far illa.. kokar ännu mer när människor som har stor makt kan föra barnet/ungdomen i fel riktning och skada deras framtid mer än rädda.

LYSSNA FÖR #(&#¤/(&#/&%?!!!!!

image319

Kommentarer
Postat av: Anna

ledsen att göra dej besviken, hon dör faktiskt!! Tråkigt e det.. Har för mej att hon e gravid och ville satsa på film istället..
hoppas allt e bra med dej!
kram Anna

2007-10-04 @ 13:29:17
Postat av: Anna

MEN!!! Tur att hon dog i programmet igår, annars hade jag blivit lite arg på dej som berättar en sådan viktig händelse i serien!! =/ Aja, det värsta va att man får se danny i "himlen" i slutet..

2007-10-04 @ 19:14:43
URL: http://annaalbert.blogg.se
Postat av: Lilla_Fröken

men åååå din jävel! jag missade greys och ska se reprisen på söndag! faaaaaaaan!

2007-10-04 @ 19:52:15
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

Linnea lilla loppan.. ingen av oss har sagt/skrivit om VEM vi pratar/skriver om... lugna nerverna stumpan!!! Pussen på pannan *smack*

2007-10-06 @ 01:22:57
Postat av: Linnet

men jag fattade ju eftersom att det var förken greys som hamnade i vattenet... såg på reprisen idag men jag tror hon kommer komma tillbaks ändå. man brukar väl alltid höra om nån ska lämna en serie??? eller.. man kan ju alltid hoppas.. jag missar greys på onsdag för då är jag på gwen så håll det hemligt nästa vecka, ok? PUSS
ses snart på linas fest!!!!

2007-10-07 @ 17:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0