hjärtat brister..

Upptäckte igår att Albert hade fått utslag över kroppen, mest ena bakbenet. Mörkröda knutor!?!
Andreas och jag beslutade att vi måste till veterinären igen, nu den veterinären vi tycker bäst om men ligger en bit bort. De ringde tillbaka igårkväll och vi fick en akuttid idag kvart i tolv.
Ringde "moffe" kvickt och fick låna bil sen körde vi.

Väl där sa veterinären "Oo ja, det ser inte bra ut ju!" (snacka om att man blir svettig då..!)
Tog tempen och lyssnade på hjärtat, vilket var bra. Han snörvlar, hostar och får fortfarande lite andnöd i mellanåt så de beslöt sig för att ta halsprov, vilket inte alls var populärt!! Därav fick de ge honom lugnande spruta.
Usch va jag tyckte det gjorde ont i hjärtat när min lille "bebis" ranglade runt o knappt kunde stå på benen. Tog upp honom o famnen där han säckade ihop o va som en säck potatis.
De tog halsprov (envis som han är lyckades de inte få han så deckad som alla andra hudar så han gjorde vad han kunde för att kämpa emot i sitt berusade tillstånd, lyckades bryta topsen på mitten, *veterinären bara skrattade* "Vilken bestämd liten kille du har!" Jodå.. sådan mor.. sådan..HUND!)
När han fortfarande var väck så gav de honom en kortison (stavas det så?) -spruta också. Slutligen en uppvaknande spruta.. 3 sprutor på en o samma gång, temp där bak och drogad på allt det.
Han va så duktig!! Viftade ovetande på svansen, glà prick e han!

Vi fick medicin med oss hem, provsvaren kommer på fredag.
Alltså INTE noskvalster!!! *grrr* utslagen var en allergisk reaktion antagligen mot just medicinen för kvalster. Att man inte kan lita på vissa veterinärer!!

Spänt väntar vi nu på provsvaren! vad kommer härnäst? vad är fel på hans lilla hals? Vi hoppas också att utslagen inte blir infekterade och man måste sätta in antibiotika..
 
Tycker så synd om honom, han ligger helt utslagen nu efter en dag full med obehag och spänning!

Så därför.. tänker jag inte sitta här mer utan gossa me honom, min lille ögonsten..

image303

Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

men plutten.............

2007-09-26 @ 22:44:10
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

Mmm, synd om min lille plutt!! E du inte nöjd me håret stumpan? Jag tyckte du va jättefin!! Puss

2007-09-27 @ 11:08:27
URL: http://annaalbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0