Stress...eller??

Första dagen på nya LIA-perioden (Lärande I Arbete= praktik) och lillstrumpan Anna har ingen plats de första 8 veckorna.. Ringt runt som en galning och det är verkligen svårare än jag trodde att komma in någonstans. Man vet ju själv sedan man jobbade att när det ringde praktikanter är det bara jobbigt och man avfärdar dem snabbare än snabbt, dras me en okunnig praktikant är det ingen som önskar. Men samtidigt är vi ganska insatta i detta nu och arbetsgivare borde se oss som gratis arbetskraft!! De borde slåss om oss istället... men icke..

Albert är iaf lycklig att "mammsen" är hemma. Välte förresten en kruka på balkongen igår, jord överallt och det skänkte inte jag en tanke på när jag öppnade dörren i vanligt ordning idag. Albert har alltså med sin unika energi dragit in en HEL del jord in i vardagsrummet nu. Jag behöver inte sitta och deppa att det inte finns något att sysslesätta mig med, det ordnar Albert!

Målade klart en tavla igår, det är både decupage och målning. Mamma och pappa har gjort om i deras uterumo ch färgerna är svart (brunt), vitt och detaljer i lila. Tavlan blev såhär, hoppas de blir nöjda:


Helgen har varit bra! I fredags blev det bara lugnt framför tv:n o go mat. I lördags kom vänner hit och stannade till natten, alltid trevligt! För en gångs skull stannade alla kvar, alltså ingen som gav sig ut på stan vid tolvslaget som det brukar! har alltid roligare på förfesten så det va lyckat!
Lockade håret, blev inte som jag tänkt så jag fick sätta upp det:
   
I går kom Andreas föräldrar hit på fika. Blåbärspaj med vaniljsås, "chokladboll", färsk ananas, kaffe och läsk. Mumsigt! Tänk att så lite kan göra nån så glad, de uppskattade det så! O vi uppskattar ju deras hjälp som bara den! En liten fika e ju det minsta man kan göra.. Vi satt och tittade på nästa termins "att göra" och såg att jag de första 9 veckorna ska studera på Malmö Högskola vilket betyder att Abbes "farmor & farfar" får rycka in igen, såvida inte Andreas jobbar på ett vis så han kan ta honom.
Stackars dem...

Nu ska jag fortsätta "jakten på den försvunna PRAKTIKEN!!" Wish me luck!!

Kommentarer
Postat av: Linda Hili

Det blir nog bra med din LIA ska du se =) Det är ju fan så mycket roligare att ta igen LIA än nått tråkigt prov... Vi hörs av... Puss och Kram... Nu ska soc tanten Hili packa sin portfölj. =)

2007-09-04 @ 21:59:17
Postat av: Lilla_Fröken

vilken fiiiin frisyr!!!!

2007-09-05 @ 00:59:12
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

Hili: Tack för ditt stöd..!! Det värmer! Nu e du viktig va? me portfölj o allt? *asgarv* Du+kontorskvinna=omöjligt!! ;-) puss o kram
Linnea: Tack snuttan, vet att du gillar lockar, bara för dej liksom.. hihi! Puss o kram

2007-09-05 @ 09:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0