Ultimata fredagskvällen..

Det blev ingen middag hos Andreas föräldrar så vi köpte pizza, hyrde film o köpte godis. En ultimat fredagskväll tycker jag! Vanligtvis är man trött och vill bara ta det lugnt en fredag och det är Andreas men inte jag.. Jag har ju inte gjort mycket ansträngande denna veckan precis..(förutom kastat pinnar till Albert...aj!) Segt. Men jag vill inget hellre än umgås me min "lilla familj" så jag stannar gärna hemma ikväll!

Vi har hyrt "The Number 23" me Jim Carry, ska bli spännande o se honom i en thriller, mer vanligt att se honom i komedier ju.. fått bra recensioner iaf!

image257

Eftersom Andreas nu kollar lite på fotboll tänkte jag skriva här.. Men om vad? Hm..

Jo, lackade när jag tittade på nyheterna igår, Fredrik (fucking) Reinfeldt! jag skulle aldrig vilja ha den positionen som han har men herregud, lyssnar han något alls på vad folket i  Sverige vill/behöver??
Kan bara skratta mig lycklig att mina 4 år som sjukskriven inte var under tiden han regerar, "vårt folk kan jobba mer än vad de gör!" Hade jag varit tvungen att jobba under tiden jag var sjuk så.. nä, det hade inte gått. En sak som underlättade mycket under den tiden var just att jag kunde lägga jobbet åt sidan och koncentrera mig på mig själv och min sjukdom. Även om jobbet fanns där i tankarna och att jag en dag skulle behöva gå tillbaka så fanns där ingen stress eller press, fick berättat för mig att det skulle ta lång tid att läka, det fick ta den tid det tog.
Hur ska det då gå för dem som är i den sitsen nu som jag var ? Får verkligen hoppas att han inte menar i alla fallen.. det finns säker många i vårt land som utnyttjar systemet och de förstör ju verkligen för dem som behöver hjälpen.. Det gör mig arg!!
image258

Ah, det ska absolut inte få förstöra min fredagskväll, o det gör det inte heller! =)

Hoppas på inflyttningsfest imorgon.



Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

jag stod och höll i the number 23 när jag hyrde film. du får rapportera om den sen!
och fredrik reinfeldt, ja han kan ju gå och DÖ!!! klart de kan nestämma sånmna saker, de i regeringen och deras familjer blir ävl aldrig drabbade av arbetslöshet och sånt.. pissapir.

2007-09-14 @ 19:20:50
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Anna

Linnèa: Jag kan säga så mycket som att "number 23" va en skum film, efter typ 2/3 sa vi fortfarande "Ska vi stänga av eller?" men jag måste se till slutet för att se om den kanske BLIR bra, o det va OK.. slutade väldigt oförväntat o den e grymt gjord! Tycker du ska se den, men den ligger inte på top 10 för mig.. puss

2007-09-14 @ 22:07:47
Postat av: Lilla_Fröken

http://morph.cs.st-andrews.ac.uk//Transformer/index.html
vill se bilder när du provat..:)

2007-09-16 @ 15:17:33
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0