blomsterdag

My god va jag älskar våren/sommaren!!
Att få vakna till detta fina väder gör att man ser lite mer positivt på dagen som väntar.. för mig iaf!

I förmiddags ringde jag mamma o hon befann sig på stan, så hon hämtade upp mig o vi åkte ut till Solhaga för lite najsiga blommor, o det blev det minsann!
Köpte en kokospalm, bilden gör det inte riktigt rättvist för den e ganska stor o så mycket vackrare i verkligheten, fast så e det väl ofta. Får extra sommarkänsla av den, o den passade in perfekt..
image750
Sen blev det en kaktus till älskling, han gillar mest kaktus o köttätande växter (?) hm.. men iaf, så det fick han
image751
Mamma köpte fina uteblommor till mig så det blev lite på balkongen också. Håller på att fixa där ute lite.. inte så lätt att göra det fint när man bor i trååååkig hyreslgh på första våningen där folk bara hoppar upp o snor, så man får tänka sig för vad man plockar ut dit.
image752 
image753 
image754
Bundit ihop lite bambupinnar också för att minska insikten lite, då kanske man slipper killen som kollar sporten på vår canal+ om kvällarna.. Han o barnvagnen.. hm.. undra om han fjäskar hemma o tar på sig att gå en sväng me lill*n så stannar han utanför oss o glor på fotboll.. haha!
Fast jag e inte klar än.. men det e framsteg än sålänge!
image755
Före..
image756
efter..

Gjorde ett arrangemang också, de grejerna hade jag redan..
image757
Oj va bilder det blev nu.. så e det när jag laddat upp bilderna från kameran!
=)

För övrigt får jag spel på mina lärare.. tycker olika gällande arbetet jag skriver, jag vet varken fram eller tillbaka, inte in eller ut heller för den delen.. suck.. när denna skolan e slut- åååh va härligt det ska bli!

Ikväll har vi ätit köttfärspaj med sallad, det blev riktigt gott! Så när jag ändå har slängt upp massa bilder kan jag ju slänga upp en på pajen me,, hehe
image758

Kolla va fint kanterna håller sig uppe! Tack vare den nya teflonformen jag fått av mammsen..
Andreas greppade inte riktigt det förän EFTER han satt kniven i den.. *grrr*
Tror det klarade sig..
Jag ska inte snacka.. satte kniven i fingret innan, klant e jag! Hur korkad får man va som håller en liten vitlöksklyfta med tre fingrar o skär med kökskniven rakt genom löken - o ner i fingerblomman!!
Aoajaoaoaaaoo..
man kan öppna såret lite sådär halväckligt också.. haha, blörk!
Det värsta e att det blöder så mkt på fingertopparna.. fast det har som tur är slutat nu!

Nä.. MIN tv-kväll ikväll o det ser jag fram emot!

Imorgon e det favoritgäster som kommer på en ny (för dem) spännande rätt som heter
Raclette
Den är inte ny för mig eftersom jag ätit det sen jag va liten då min pappa jobbade i Schweitz (deras nationalrätt)

Spännande o skoj men framförallt ska det bli GOTT!!
(Andreas fick ett eget järn av mina föräldrar nu när han fyllde år, han älskar det sen han fått smaka det hos dem..)
*hihi*

Nu ska jag plocka lite här hemma innan tv-kvällen sätter igång!

Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Mamma till världens sötaste flicka.

Jättefina blommor gumman !! Varför får jag alldrig smaka en sådan underbar paj??? Jag vill oxå ha,,,,, puss
puss

2008-04-25 @ 21:33:19
Postat av: Mamma till världens sötaste flicka.

Jättefina blommor gumman !! Varför får jag alldrig smaka en sådan underbar paj??? Jag vill oxå ha,,,,, puss
puss

2008-04-25 @ 21:34:15
Postat av: Anna

mammi.. gulliga mammi.. säg bara till o du får hur mkt paj du vill!!! PusseliPUSS

2008-04-26 @ 01:22:48
URL: http://annaalbert.blogg.se
Postat av: josephine

Tack så jättemycket!! Det är ju hur kul som helst :) Nu får vi se om jag kan göra några konstverk..kram!

2008-04-26 @ 11:36:16
URL: http://www.shooot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0