det här me braj...

...jag fattar inte... å ändå gör jag..
Hur jag ställer mig inför droger etc, jo jag e emot det. Finner inga som helst ursäkter att använda sig av droger. Jag jobbar med människor som ibland blir medicinerade med droger för att det sägs att det hjälper, jag ska varken säga att det gör det eller inte, jag vet inte alls gällande den saken, har inte undersökt saken.

Jag syftar mest på att röka på, injicera, tabletter etc... allt det där, håll det från mig.
Jag, en tjej på snart 25 år, som JA ALDRIG har testat något sånt. Funnits nära det, levt idet, haft det så nära att jag ibland blir förvånad själv varför jag aldrig tagit det steget att själv göra så mot min kropp. Är glad över tanken (nu som vuxen) över att veta att jag redan som tonåring hade så pass mkt vett att aldrig göra det där.
Nu tänker ni, ååå stroppan själv... rädd eller ngt. Jo, rädd e största anledningen till att jag avstått från skiten. Ni som känner mig, ni som känner mig väl (som jag också varit tvungen att förklara för VARFÖR, hur man nu kan vara tvungen till att göra det till sina vänner?) vet varför jag hållt mig stark genom detta. Anledningen är att jag vet genom att jag känner mig själv så väl att jag hade tyckt om det o säkerligen fastnat i det också. Därav ser jag inte ner på någon som gör det heller, jag fattar... det e säkert härligt! Livet e sällan lätt att leva, man sätts ofta inför prövningar... svåra val... hemska situationer som gör att man gör dumdristiga val, men fy fan.. skadan av detta, värre än många tror. Av att jag inte testat vet jag, det jag inte vet - har jag heller inte ont av.

Jo, i många länder e det lagligt, i många länder är det vardag. Jag försvarar inte alkohol heller, jag brukar det själv stunder. Gillar vin, tycker en kall öl en het sommardag e svalkande gott. Alkohol gör en också beroende, skadad.. Men alkohol är iaf än så länge lagligt i Sverige...!

Många som inte vet att man tänder av på braj, maja, Hemp, Jive, Gräs, Ragweed eller va fan ni vill kalla det (syftar på Cannabis). Jag har då fått se avtändning av detta... inte mildt... inget skoj... taskigt läge...

Hur kan man som vän uttrycka sig såhär:
"Men snälla testa, hade varit så sjukt roligt att se dej va påtänd, vi filmar dej!!!" Eeh.. ja jag vet inte riktigt.. Kanske jag e gammalmodig, kanske jag e dum.. Jag tycker inte att det e ball!
Lika mycket som jag ska acceptera någon annans val att bruka cannabis ska väl de acceptera MITT VAL att jag faktiskt inte VILL!?! En självklarhet för mig...

Jag har haft så mkt annat skit i mig (som jag verkligen inte är stolt över)så jag e stolt över mitt "mogna" "vuxna" jag som inte testat detta iaf.

Nog om det... tankarna flödar.. ikväll delade jag med mig av dem...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller helt å hållet med dig!! Verkligen! Nu ska vi nanna kudden..ZzZzz....Stora kramen!

2008-04-19 @ 01:14:29
URL: http://bajbiii.blogg.se
Postat av: sofie

Du e en stark O unik människa, få människor har kunnat avstå från grupp tryck o desslike...
Själv har ja fatsnat i tobakshärvan..GGrrrr
Men har levy hela mitt liv med en narkoman, (familjemedlem) o det e rent ut sagt skit!

Så va stolt över dig själv! kram

2008-04-19 @ 10:48:47
URL: http://www.barahonsofie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0