dra inte alla över samma kam!!

Läste precis ett sista inlägg från en tjej som tydligen valt att sluta blogga.
 Det är ju lite trist att man tappar en blogg man följer men samtidigt är det ju henne val om hon vill blogga eller inte. Det jag inte riktigt gillar med hennes.. vad ska man kalla det... åsikter.. -är hennes utlägg om hur saker och ting ÄR, inte som HON tycker utan som det verkligen ÄR!! Hur synd det är om folk som inte kommit så långt som henne i utvecklingen och förstått att det här med blogg är något som far en illa, något som är mindre viktigt i vardagen och att "vi bloggare + läsare" kanske en dag "kommer ur vårt beroende".
Nu är det såhär, både jag och en del bloggare jag känner till skriver blogg för sin egen del, familj och vänner kan på så vis följa ens vardag. Visst kan man kontakta sina vänner o familj på ett mer "normalt" sätt (som hon uttryckte det.. vet hon vad normalt är?? för det har jag aldrig träffat nån som vet, om inte annat så skulle jag vilja veta vem som bestämmer vad NORMALT är??) men genom att upprätthålla en blogg och i den dela med sig precis det man själv vill kan alla på ett snabbare vis hänga med vad som händer och sker. De jag håller kär ringer och träffar jag OCKSÅ, utanför bloggen.
En annan rolig sak med bloggen är att jag genom den skapat kontakt med nya roliga människor och det är alltid positivt att träffa nytt folk, det mår vi bra av!
En tredje sak är att jag själv mår bra av att få ur mig saker o ting, det behöver inte vara något av värde för någon annan men JAG mår bra av det. Jag har kanske inte några roliga, dramatiska, spännande saker att skriva om men jag tvingar heller ingen att läsa det jag skriver. Att det är roligt med kommentarer är för att jag får någon annans sida av saker o ting, ibland håller de med- ibland inte. Precis som jag behöver skriva av mig, behöver kanske någon annan som läser det skriva SINA ord om inlägget.
Jag tror inte heller att alla skriver blogg i hopp om att få bättre självförtroende men ibland kan man faktiskt  få lite extra peppande kommentarer som ger en lite energi igen. O dem som läser bloggar utan att ta det med en nypa salt får ju faktiskt skylla sig själva som tror på allt de läser!

Så nä, det ÄR inte så som den här tjejen säger, o det ÄR inte som jag säger, det är som man själv uppfattar det, och det tror jag är -väldigt olika.

Nog om det..
Här kommer lite bilder från helgen:


Andreas & hans pappa

Vackra vackra vår!!

Vovvarna njuter av solen

Scott borde bli modell.. ;)

Emma & Abbe busar

..fast Abbe njuter mest!

...O deckar i värdens kojja, schysst!!

Senare deckar även matte me Abbe.. snaaark

Ha en mysig söndag!

ps. ni som VILL kommentera, kan ni kolla om det går att klicka upp bilderna. Det verkar inte funka riktigt som jag vill.. grrr.. d.s.

Kommentarer
Postat av: Jenny o thelmis

Håller HELT med dej!! Det är väl upp till var och en!! Tycker det e jättekul att läsa din blogg! Kul att se att du är lycklig o mår bra:)
Det går inte att klicka på bilderna:( Står att sidan innehåller fel?!
O förresten....det i lördags på grand?! Tog inte illa upp på nått sett:) Vi ÄR ju mammor;) Kram på dej!

2008-04-06 @ 17:06:11
Postat av: Anna

Jenny: Tack för du kollade korten! Jag fattar inte vad jag gör fel.. Bra att du inte tog illa upp, jo, ni e ju mammor, tänkte bara att jag kanske sagt det fel eller ngt. men då lämnar vi det, skönt ;) Hoppas allt e bra me dig o lillan!? Kraam

2008-04-06 @ 18:07:49
URL: http://annaalbert.blogg.se
Postat av: emma

Håller med dej om tjejen som ska lägga ner sin blogg..
men hon verkar ändra åsikt hela tiden, om jag inte minns fel så har hon sagt att hon ska sluta blogga innan också.. och dina bilder funkar nog inte o klicka upp verkar det som! ha det bra!

2008-04-06 @ 18:39:06
URL: http://emmastjerna.webblogg.se
Postat av: emma

nu fungerade det!

2008-04-06 @ 18:39:31
URL: http://emmastjerna.webblogg.se
Postat av: Johanna

Hej tjejen! Bra inlägg d där!! Ang bilden så har jag gjort som dig men kanske är det så att det bara e fel på sidan just nu?? Hoppas! Kram från en tröttis..

2008-04-06 @ 18:52:00
URL: http://bajbiii.blogg.se
Postat av: miian

trillade in och kan inte annat än hålla med dig!
Allt handlar ju om var ens egna gränser går och hur avis man är,har man en blogg bara för att få söta kommentarer och sen inga får...så är det kanske dax att sluta blogga..
MEN bloggar man för sin egen skull,för sina åsikter och samtidigt för andras skull på en sund nivå så är det inget som kan skada.
Man får hela tiden ha i baktanke att det man skriver KAN hamna i "fel" händer,MEN man har alltid
ett val.
Skulle aldrig själv kunna sluta blogga..
kram och dina bilder funnkar,om man inte så hajjalös på att klickan,utan väntar på att sidan laddat klart!!kram

2008-04-06 @ 19:03:03
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: emma

tackar :)

2008-04-06 @ 19:28:57
URL: http://emmastjerna.webblogg.se
Postat av: Anna

miian: Skoj o höra att jag inte e ensam om hur jag tänker! På så vis har jag också rätt i att alla inte är som "tjejen" skriver att de är! =) Skulle titta in hos dej me, men den va lösenskyddad.. skulle man kunna få hälsa på o läsa i din lilla blogg möjligtvis? ;) Kram A

2008-04-06 @ 20:00:09
URL: http://annaalbert.blogg.se
Postat av: miian

du kan väl maila migb på denna mailadressen jag skrivit så löser vi det =)

2008-04-06 @ 20:26:54
URL: http://miian.blogg.se
Postat av: emlisch

det kan nog vara lite psykiskt me. Tror man på att de funkar så kanske de funkar bättre. Men det jobbiga e att provivadrickyoghurten inte säljs här där jag bor o de jag köpte har tagit slut nu. Så får börja me valio iställlet. HAha! jadu, varit en skön helg.varit ute i vårvädret på promenader o bara njutit av o va ledig. Vad har du gjort då? kramis

2008-04-06 @ 20:39:53
URL: http://emlisch.blogg.se
Postat av: Line

Du verkar vara en himlans klok och vettig tjej!:)Varje gång man kikar in och du har uppdaterat finns det nåt tänkvärt att ta med sig.För övrigt har du och mannen en hiskeligt söt vovve!Inte för att jag tvivlar på det, men ändå - fortsätt vara lika fantastisk som du verkar vara!Kram Line

2008-04-06 @ 21:14:03
URL: http://liine.webblogg.se
Postat av: Fia

Jag håller fullständigt med dig, Jag struntar fullständigt i om någon överhuvudtaget läser min blogg, det är om mitt liv mina tankar och jag skriver ju bara av det som jag vill dela med mig. Man är väl inte dum i huvudet och lägger ut saker som man itne vill att folk ska veta? haha. jag har också ett "normalt" liv utanför bloggen. men det är alltid roligt att läsa bloggar och följa vad som händer i sina vänners liv, för det finns perioder när man inte hinner ringa varandra eller så ringer man och då jobbar den andra eller tränar och när de ringer tillbaka så jobbar jag eller står upptagen, då kan man ju uppdatera sig i bloggen. INTE DUMT ALLS FAKTISKT! Kram Fia

2008-04-07 @ 07:23:00
URL: http://meandmyshoes.blogg.se
Postat av: Fia

Oj, det va inte meningen att jag skulle elda upp mig så faktiskt... hoppsan...

2008-04-07 @ 07:23:44
URL: http://meandmyshoes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0