huskollning

Nä det där huset blir det inte.. förklaring följer:
När vi kom dit var vi först på plats, ägaren var inte hemma så mäklaren gav oss fritt fram att se för oss själva.
Huset var jättefint, massa mysiga vinklar och charmigt gamalt trägolv. Högt i taket, kakelugn, bjälkar i taket och bastu. Det kändes så mysigt men ändå något i magen som sa att det inte skulle bli vårt hus. Vidare i källaren som det bara stod skulle vara oinredd fick man gå ut ur huset för att gå ner i en JORDKÄLLARE. Ni vet en sån gammal stenugn som man i början på 1900 talet bakade bröd i etc. Så lågt i tak att nästan jag fick ducka. Det första jag upptäckte när jag kom ner var en död mus som låg brevid min sko, örk!! Rysningar i hela kroppen, kände mig omringad av andar o spöken, nä fy..
Läget var fint vid ängen men vid vidare koll i besiktningsprotokollet står det att huset är fuktskadat och att det saknar ventilation på både bottenplan och övre plan + skadedjur i huset. 
Vi behövde inte fundera mer över det kändes det som, för 1 690 000kr (innan budgivning) och huset är fuktskadat, inget för oss!
Vi tittar vidare, men det var mysigt att kolla iaf!
Mäklaren berättade också att de nuvarande ägarna bara bott när drygt ett år, nu skulle de dela på sig. Jag är så nojjig, känns som otur i huset.. tramsigt men känslan betyder mycket för mig.

Kollade precis lite på Insider, jag blev så upprörd så jag nästan klöktes, sant!! Fick gå därifrån.
Misshandel... jag tycker det är upp till var och en om de vill slåss med VARANDRA, då ska det vara tills den ena "vunnit" sen är det över. Men att gå på en oskyldig människa, slå tills offret ligger och sen fortsätta misshandeln med att hoppa på huvudet, sparka och slå sig trött får mig att bli så in i helvetes förbannad så jag skulle kunna ta ett straff för att låta den personen lida. Jag nästan skakar och mår illa nu..
I detta fallet vet jag inte om offret va "oskyldigt" men att misshandla någon sådär, först till medvetslöshet, sen sparka kroppen + huvud blått o blodigt, riva upp tröjan på den medvetslösa kroppen och vända den till magen. Sära på benen och ta sats för att sparka några regäla sparkar i skrevet bakifrån!!
VA FAN E DE FÖR IDIOT!?! Ställer sig o gör nån sorts segertecken efter, som om han skulle va något som ens borde ha rätt att existera?? Nä, slit o släng me fanskapet! Ni får ursäkta min vrede..

Jag är vanligtvis en godtrogen människa som tycker att (nästan) alla har rätt att leva sina liv men det här har jag fruktansvärt svårt för.. Man kan vara sjuk, hjärntvättad.. men nä, jag finner inga som helst förklaringar till ett sådant beteende från en vuxen människa.
VÄRLDEN HADE VARIT BÄTTRE UTAN DEM!!

image714
image715
   image716

Kommentarer
Postat av: *Sofie*

Yes han är en liten modell när mamma tar fram kameran hihi. Håller tummarna för att ni ska hitta drömhuset snart=)

2008-04-18 @ 10:46:13
URL: http://mizzsofie.weblogg.se
Postat av: linda

usch jag mår illa bara jag läser det du skrev och då har jag inte ens sett insider...
Jävla idioter!!
Allt bra annars?
Kram!

2008-04-18 @ 20:01:43
URL: http://jacob070527.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0