mehh!

Har färgat min förbannade utväxt idag.. det finns inget tråkigare, o det finns heller inget fulare än när det ljusa håret växer ut under det mörka o man ser nästan tunnhårig ut.. nä, nu e jag hel igen!

Har gått en lååång runda me Abbe idag, som många andra dagar. T.o.m Abbe blev lite flåsig av rundan, hihi! Men det gör oss gott!
Jag tycker en sak e så synd.. pga av allt som händer runt om en, pga alla hemska människor det finns har jag blivit lite skeptisk mot att gå själv i skogen. Jag tycker det e kusligt även på dagen.. Tittar mig om axeln o känner mig inte alls trygg i det längre. Synd för att jag tycker så mycket om att gå i skogen me Abbe, nu powerwalkar jag nästan igenom.. töntigt kanske men jag gillar det inte alls.

Ikväll e det De Desperata.. helt underbart! den timmen går så snabbt så det nästan e sorgligt.. sen e det en heeel vecka till nästa avsnitt, taskigt värre!

Imorgon måste jag ragga upp någon som vill dra till tivoliparken (eller nåt annat mysigt ställe) där jag kan få bjuda på fika. Bestämt me S o barnen att vi ska ha picknick i veckan, undra om de kan imorgon? Ska minsann ringa o kolla.. Tänkte ju baka med, smarrigt! Fick ju ny form av mamma som jag måste inviga, plus att jag har blåbär och hallon i frysen, en god sockerkaka me bär i kanske? Muffins? hm.. ska nog få ihop ngt!

Vet ni? huskollen fortsätter, det finns ett par till vi ska kolla på nu...åååh, det e så spännande!!
Samtidigt som jag myser o tycker det e kul nu o va spekulant vill jag SÅ HÄÄÄR gärna ha ett hus NUU!
Kan bero på det vackra vädret? Fast jag har velat länge.. Kunna fixa o dona som man själv vill, betala till sig själv. Ha friheten, slippa störiga grannar (iaf vägg i vägg), trädgård, grilla o släppa ut Abbe så han får springa fritt!
Så mycket jag vill med hus.. Har ju vuxit upp i hus och man blir nog lite bortskämd med det.
Blev så glad när Andreas sa "Du, jag skulle vilja ha ett växthus där vi kan odla tomat o paprika o sånt, vad tycker du?" JAAAAAAAA svarade jag... =)

E det nu man säger : Den som väntar på ngt gott...?

image740

image743
haha



Kommentarer
Postat av: josephine

Godkväll i stugan! Ja, det är lite lättare nu måste jag säga! Man känner sig lite mer som en människa nu ;) Vi spanar också hus för fullt. Dessvärre är man ju inte så "tät" just nu med föräldraledigheten så antagligen får det vänta tills vi båda jobbar heltid igen :(
Angående mitt "hokuspokus-intresse" så svarar jag gärna på alla dina frågor! föreningen som jag är med i finns i stan. kram från oss

2008-04-22 @ 21:11:30
URL: http://www.shooot.blogg.se
Postat av: josephine

Nej, jag är inte så medial, har bara en hyfsat bra intuition :/ tarot försökte jag lära mig för en massa år sedan men la ner det.
www.spiritualisterna.se kan du gå in på och spana. de bjuder in olika medium (beroende på vad de har råd med) som håller storseanser, där hålls olika föredrag om allt möjligt etc. Du kan också få hjälp med att rena ditt hem och lite sån´t!

Det är verkligen jätteskönt att vara hemma! Det är fullständigt orimligt att inte lägga 24h/dygn på det lilla livet! Markus ringer hem hela tiden när han jobbar :)
Hon är så oerhört söt -säger jag såklart för att hon är min men det verkar som att hon redan börjar få personlighet.

Vart letar ni hus? har ni specifika område och andra krav?

2008-04-22 @ 22:09:47
URL: http://www.shooot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0