pi katten

Idag har det varit en sån riktig "ut-sugar-dag"... det låter väl ngt? Jag menar då att ungdomarna har sugit must o all energi ur en på alla tänkbara vis.. *suckar trött*

Kände ju av förkylning, o efter två nätter med halvdan sömn o mycket på jobbet blir man sååå trött o seg i skallen.
Idag har jag haft hand om en tjej med en väldans portion med ångest, fick jaga, hålla och trösta.. mest jaga henne för att få henne att sluta dunka huvudet i väggen. I 1-2 timmar höll hon på med huvudet i väggen, jag har hållt om hennes huvud, suttit bakom henne och blivit dunkad på, förföljt henne vart hon än velat dra sig undan för att få henne att sluta skada sig.. Frågade chefen t.om hur vi skulle gå till väga eftersom man inte ska bryta egentligen när självskadebeteenden sker, men efter att ha låtit henne sitta en bra stund på sitt rum och dunka huvudet så att en del som kom in i köket trodde det va hantverkarna som håller på med ventilationen- fick jag lite kryp i kroppen att jag ville sätta stopp för det. Det skulle vi också göra.. men man undviker en fasthållning så länge det går och därför fick jag fånga upp alla dunk och slag istället.
Kramade henne och satt hos henne.. vet att ångest är bland det tuffaste att ta sig genom och ibland hjälper det att bara finnas till.. tyst men tryggt..
Hon kom såsmåningom på lite bättre tankar och tog en dusch, därefter t.om ett leende,
då blev jag varm i hjärtat!

Läste en blogg precis om en tjej o hennes familj som får stå ut med lustskrik i huset var och vartannan dag/vecka.. Jag förstår inte hur de klarar av att va tysta om det! Jag hade blivit skogstokig och gjort allt för att få dem rosiga om kinderna av skam att jag som granne får lyssna SÅ OFTA på hennes äckliga snuskstunder!
Det får mig att tänka på en annan sak, vi bor ju på första våningen och precis under vårt sovrum ligger torkrummet brevid tvättstugan. De som tvättar nätter får naturligtvis göra det, o det har jag också gjort ibland för det e ganska kämpigt att få tvättid här MEN.. när man kör kärran mellan tvättstugan och torkrummet så kan man RULLA den, inte draaaa den längs stengolvet så det låter som någon möblerar om.
Eller det här..känslan när allt e tyst o mörkt i rummet och den goa sängen man längtat efter så länge är varm o go, man sluter ögonen för att somna in då plötsligt torkRUMMET går igång och golvet brummar som om vi låg på nedre däck på en Finlandsfärja, kan man också bli lätt irri!!
En natt blev jag vansinnig (som jag faktiskt kan bli..akta er, hehe) drog på mig morgonrocken, håret på tre kvart o barfota springer jag ner i tvättstugan.. sliter upp dörren och killen i 30 års åldern ser alldeles förskräckt ut! Ur min mun kommer:
"Du får gärna tvätta nattetid men RULLA kärran in till torkrummet för du vet, jag bor här ovanför (o pekar upp då) och jag försöker få min sömn för att orka med min skola imorgon, okej?!"
"Eh..ja...ja det e klart.. b.. ber så mycket om ursäkt.."
Sen stormar jag tillbaka till sängen o väl nere under täcket säger Andreas
"Du e fan inte klok" o börjar skratta.. o det gör jag också. =)
Sen har det varit lugnt... haha.. GIRLPOWER!!!

Ikväll e det Barnmorskorna kl 21.00 men också en ny miniserie jag skulle vilja se, handlar om en flicka som blir kidnappad som bebis och växer upp i fel familj.. sen hittar hennes biologiska föräldrar henne.. hm..

Förresten har jag nu fina naglar igen, inte riktigt så fina som jag brukade ha innan då jag gjorde dem på salong (nu fixade jag själv) men så bra det går för att ha gjort det själv, nöjd. Kommer nog bild sen! Håller på att fixa till dem lite nu....

Klockan tickar o jag ska göra mig redo för TV tittande..
Bye

image686

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tss ja det är verkligen girlpower! Mer sånt ;) Hade aldrig vågat säga till så..Hade nog bara legat o blitvit mer o mer arg! :) Undra vad du valde att titta på idag! Själv ser jag på barnmorskorna, en tjej som är såååå hilma lugn! HUR undrar jag ;) Babbel babbel.. Kraaam

2008-04-09 @ 21:10:45
URL: http://bajbiii.blogg.se
Postat av: pauline

hej hej... kikar in på din blogg för första gången. lite nyfiken vad du jobbar med?
Självskadebeteende läste jag, ett boende eller? om du vill berätta förstås. Ha det fint

2008-04-10 @ 17:59:33
URL: http://www.littlevincent.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0