Pi vilken onsdag..

Det har varit en jobbig dag idag, gått o halvt funderat på hur länge till jag skulle palla innan jag åkte hem, men jag blev där hela dagen och det kändes som jag brann på sparlåga.. *pi katten*
Fick också veta att de flesta på praktikplatsen också varit dåliga på samma vis som jag så där har jag en förklaring till det hela, att jag sen har världens känsligaste mage som tar betydligt längre tid på sig att repa sig e en annan
sak.. en tråkig sak..
image669

Redan fått lite pass planerade som jag ska hoppa in o jobba, känns toppen me tanke på att mycket kretsar runt pengar just nu för mig. Allt som ska ordnas o måste införskaffas. Man vill ju ha en del fickpengar också till resan, lillebror tar studenten, CSN i maj e INTE saftigt.. snarare den tunnaste inkomsten jag någonsin upplevt, eller inkomst o inkomst... LÅN!!
Tror vi får sådär mellan 1 000-2 000kr i maj, hett? njae.. inte speciellt.
Nu ska man väl få knega som en tok för att betala av skulder innan livet kan börja.. nä, jag lever redan men ibland känns det som annat får vänta för att tid, ork och pengar bara inte finns över för nöjen.
Fast jag har nog det betydligt bättre än många andra.. ska inte klaga, bara lite..
                                                                                                                                                                          image668
Måste berätta en sjuk sak jag hörde idag när jag va hos doktorn med en ungdom, det satt en mamma där med sin dotter som va typ 5-6 år, hela tiden påminnde hon sin dotter om att "sköta sig" så skulle hon få en överraskning, hon sa inte ett knyst flickan men så när de skulle gå bar mamman på ett recept som tydligen var utskrivet till dottern då, i dörren ut hör man
"Aaah, jag skulle aldrig tagit hit dig!"
Med antydan då på att nu kostar hon YTTERLIGARE en gång.. vilken kärring!!
E barn sjuka får det kosta vad det kosta vill, det e väl inget o gasta om?? Ville ta flickan me mig hem..

Nu börjar barnmorskorna, hej å hå
image670



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0