Valborg

Orkade inte blogga igår.. va så trött efter arbetsdagen.
Man vet aldrig vad som komma skall på mitt jobb, därför får man ständigt vara på sin vakt.
Kom hem lite innan 18.00 o mötte älskling i dörren som skulle sticka o träna, beslöt mig för att lägga mig en stund o vila tills han kom tillbaka, kändes som 5 röda så va han tillbax! Snaaark..

Tisdagkvällen visade DH i vanlig ordning, lika bra som alltid, underbara serie!
Önskar att vi kunde va i fatt Grey`s me så vi kan börja glo på det också om onsdagarna.. så går det när man inte kan hålla sig o ska kolla i förväg.

Idag har jag plockat lite här hemma nu under förmiddagen, sen gick jag o Abbe till parken o kastade pinnar.. inte han utan jag, han hämtade mest dem ;)

Idag e det alltså Valborg, fram till vuxen ålder firade jag det utan att veta varför. Låter sådär smart men så e det..
Nu vet jag knappt samma dag om vi ska fira eller vi mest ska njuta av varandras sällskap, som går alldeles utmärkt. Men jag tror bestämt att vi ska träffa vänner o grilla o det e ju verkligen inte fel det heller! Får väl se sen hur det blir. Jag vill liksom se brasa.. inte bara grillen utan en STOOOR brasa, som man gjorde förr.
De finaste minnena jag har av Valborg va när jag va sådär 6 år, när vi bodde brevid Furehov i Åhus o hela området gick dit. Grillade korv och tände en stor brasa, massa småstånd med lotter och fika. Alla var glada och hade trevligt tillsammans, och vi barn sprang runt med våra kronor att köpa lottor av, kommer ihåg att jag vann en enda gång -  en SPETTEKAKA! Blev så besviken o sur... kunde varit utan likaväl.. örk.
Sen varför jag inte minns så mycket i åldrarna där vid 15-18 år kan jag tyvärr inte svara på.. mamma, läser du förresten??
Hrm.. vi tar det en annan gång


På fredag ska vi hem till Andreas föräldrar, hans mor och farföräldrar kommer också.
På lördag blir det Simrishamn, där mamma o pappa har husvagnen i helgen, mysigt! Hoppas på strålande solsken då!

Nähä, om man skulle..?
Jag måste äta ngt känner jag.. *kurr kurr i magen*

Ha nu en riktigt mysig valborg vad ni nu ska hitta på!


//Anna


Kommentarer
Postat av: johanna

ha en mys pys valborg, hoppas d inte börjar regna :( kram/ johanna o
olivia

2008-04-30 @ 13:50:57
URL: http://bajbiii.blogg.se
Postat av: camilla

ååååå furehov! Där var vi också allit dnär jag var liten.. sååååååååååå mysigt det var! Värsta stora brasan och grillning och glatt folk! :( Det var goda tider det. NU är det bara småbrasor överallt.. synd tycker jag!!! Vill ha tillbaka barndomen NU :D
Såg er förresten när ni var påväg till parken igår :) Jag parkerade vid provinsbanken precis när du skulle gå över gatanmed din lille vovve, söt han va! hihi

kram

2008-05-01 @ 08:41:19
URL: http://muharremi.blogg.se
Postat av: camilla

haha jo, jag var upptagen med banksamtal! STod i kö och kom fram precis när jag skulle parkera o barnen var inte så glada heller - PANIK! hihi

Ja, han såg busig ut! :) Precis som min "lilla" voffsa... men hon e superstark så det blir lite jobbigt ibland när hon vill busa :D hehe

2008-05-01 @ 17:33:21
URL: http://muharremi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0