Last week in Malmoe is over..

Det blev kortvisit i malmö, bara snabb genomgång av utvärderingen o sen bulle som kursledaren o hans dotter bakat *sweet*
Tänkte ta en sväng till Lagerhaus eftersom det va sista dagen i Malmö o jag har tänkt den tanken många gånger men kom på sen att jag glömt mitt betalkort hemma idag, fick handla på ICA-kortet på pressan imorse.. typiskt, men samtidigt sparade jag några slantar där.. Eller nä, som min far säger - jag minskade mina utgifter, jag sparade inte!!

När jag kom hem tog jag Albert i koppel o gick ner i parken, hämtade hem min cykel från stationen också. På vägen hem övade vi att gå fint, han ganska duktig faktiskt! Trots den energin han har... men jag va ändå duktigast =)
Gick förbi en kort sträcka jag ofta går förbi med Albert o har innan ignorerat skylten att hundar e förbjudet, att jag gjort det är för att jag inte tänker ta långa omvägar för att en plätt gräs inte får röras men idag får jag se ytterligare en skylt
VARNING!! RÅTTGIFT!! Precis brevid förbud för hundar.. nu tänker jag deffinitivt gå omvägar runt den plätten!!!
Dumma mig..

Tagit en sväng på ICA nu i eftermiddag, svärmor hämtade mig, så snällt av henne.. så slapp jag gå hem me tunga kassar. Måste skaffa mig en skrutt-bil.. Men, eftersom jag inte med säkerhet vet om jag får jobb vågar jag inte köpa en bil heller, man ska ju betala försäkring och bensin också och utan pengar känns det inte så lätt.
Tänk om jag inte får jobb i sommar... jag som inte ens kan stämpla! Ops!
*håller tummar å tår*
Lånade svärmors symaskin me, min e PAJ... sur för det! Så jag ska dona lite imorgon när jag e ledig. Kanske piffa till den där jackan jag köpt lite grejer till?

Albert o svärmor har ett speciellt förhållande, hon hjälper oss mycket (precis som svärfar) me Albert och han har ju också bott där nu när vi varit i Sälen. Iaf.. Han blev jättelycklig när hon kom hit idag, hopp o spring va tokig han blev!
När vi sen skulle gå ut och gå och svärmor tog bilen och körde iväg stod han länge hela stilla och tittade mot bilen.. han blev ledsen.. jag försökte dra med honom så gick han ett par steg o så vände han sig igen o tittade efter henne.. naaaw, gulle-killen! Hon tycker lika mycket om honom, ibland kan hon inte lämna honom när hon varit ute med honom vid lunch så hon bara måste ta med honom hem.. hihi! *Gulligt!*

han e bäst min vovve.. älskar han!

Nu ringde honey o e på väg hem, jag ska börja me maten - kvinnan ska ju stå vid spisen, hahaha!
Skojja bara! men det lät nästan så.. "mannen e på väg hem från jobbet så nu ska jag laga mat"
Nä, i vår vänskapskrets är jag även kallad Gudrun (efter Gudrun Schyman) "MAKT ÅT KVINNORNA" brukar jag gasta(mest för att retas), hehe.. jag e sjuk jag.

vad hände me detta inlägget? Allt ser konstigt ut.. ? Att mina små fingrar lyckas komma åt där de inte ska.. helt makalöst!

;-)

image571


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0