Svåraste..kanske

Att sluta röka... jo, det kan va bland det svåraste som finns.. känns ytligt att säga, ytligt e inte rätt ord.. känns LÄTT att säga.. har upplevt sååå mkt svårare men ett beroende e inte att leka med.
Gjorde ett test o jag va inte bland de som va "tyngst beroende" eftersom jag röker max 10 cigaretter om dagen och det kan gå mer än 30 minuter efter det att jag vaknar tills jag röker en cigg.. Det finns två kategorier som har ett värre beroende, hur fan fixar de det???? usch o fy..
Hur sund jag än känner mig, hur gott jag än må lukta o hur mkt jag än må vinna på detta kommer demonerna många kommer om dagen och påminner mig om att jag har ett beroende som både kropp o hjärna vill tillfredsställa. Förra gången jag försökte bli av med detta hemska beroende använde jag nikotinplåster som jag fick av en vän som fått hela "kuren" av sitt jobb. Hela alltet kostade ett par tusen och ska hjälpa en under ett par månader att succusivt bli av med det värsta suget, den här gången provar jag nicotinell-sugtabletter. Billigare och jag inbillar mig att det kroppsliga begäret mättas, men var ska fingrarna ta vägen?? Vad ska alla stunder som är inprentade i min vardag bli fyllda med? Vägrar att mätta det med mat.. lätt men jag vägrar.. eller kan jag? Det här med vikten får vänta just nu, rökningen känns mer akut och viktigare att ta i tu med.
Kan göra plus o minus lista med rökning men ...FAN... det tar ändå inte bort det där, ni som slutat, ni vet det där!!!
Any way.. I will make it happen!!

Sitter hemma ikväll o tycker i ärlighetens namn lite synd om mig själv. Eller gör jag det? Är född i skorpionens tecken men undrar ibland om jag inte ändå mer är i vågens tecken? Väger hit och dit.. rätt eller fel? Sant eller falskt? Verklig eller overklig? I vilket fall... tagit ett glas vin nu och ciggen gör sig mer och mer påminnd, speciellt efter de där kexen me ost jag tog.. *ops* (nu va jag där me maten... ajaj)

Är så sugen på att gå ut och dansa ikväll, lyssnar på The Voice nu, blir jag mer sugen då kanske?? JAPP!!
R&B..HipHop.. I LOVE!! (Att dansa till)

Känns ofta som jag önskar livet ur mig själv, är antagligen inte ensam om det heller. Längtar efter skidresan, sen längtar jag till praktiken, sen längtar jag efter examen o inte minst RESAN till Puerto Rico. Längtar efter att få börja jobba, med all rätt va? Aldrig varit rik men ALDRIG varit såhär fattig heller.. När jag va sjukskriven hade jag mer ut än nu, o nu vill jag ändå bli något o har en plikt att bli det också, hur går det ihop? Har väl me den där jävla politiken att göra.. tur jag inte e intresserad o inte kan så mkt om det, hade väl gått i taket o startat ett eget parti! Hur fan hade det gått? käpp rätt åt....

Nä... nu ska jag gossa me min lille fis-hund igen.. han finns alltid vid min sida o stöttar mig i vått o torrt..

Take care of your self, no one else do it, the world is EGO!!
zwani.com myspace graphic comments

Kommentarer
Postat av: Emma

heeej!
det kostar ca 60 kr men det är de värt, sjukt roligt hihih
hoppas du hänger på!
kramis

2008-02-03 @ 14:51:45
URL: http://mindottervera.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0