hysteri

Även idag har jag då haft (till en början lite) nippran ang vikten. Pratade lite me Linnèa på MSN o kanske fler än jag känner att man plöfsat till sig under julhelgerna.
Eftersom hon va GRYM i - va det i våras? - på att minska vikten med VK så försökte jag också lite, gick inte så bra.. tror jag va för lite motiverad..
Idag då, när jag skickade den hemska bilden på mig efter det att hon svurit att slänga bilden direkt efter fick jag en skrattande gubbe tillbakaskickad av henne! haha, det säger allt! Vi beslöt oss för att ta tag i det där igen me vikt o kost. Efter det här kom jag till nån sida där man kan räkna ut om man har en bra vikt, om man e lagom etc.
DÄR BRAST DET!!!
Shit!! Måste fixa detta..

Fina filèn på magen måste väck!!
Eftersom jag inte är tätast i stan tänker jag inte ge mig på ngn kur som kostar multum, inte heller trycka soppor som sen inte gör det lätt att hålla vikten när man väl ska sluta.
Jag ska inte börja gå på gym o pressa ut mina rutor som finns "där under" utan jag ska..
..dricka massor av vatten (det gör jag för lite)
..fortsätta med mina långa rundor med Abbe och snart börjar min yoga kurs
..ta bort socker och vitt mjöl ur kosten
..äta mindre portioner och 5 ggr/dag (då mår jag som bäst)
..planera mina dagar bättre så jag inte är vrålhungrig och fortfarande inte vet vad jag ska äta vilket resulterar i att jag trycker i mig nått onyttigt och onödigt
..ha tilltugg såsom frukt/grönsaker/nötter i väskan

9 kilo ska väck enligt det där jävla programmet!!
Gillar inte det där pinnsmala heller så jag tror nog mer på 7 kilo. Får se, ska sätta upp några små delmål i taget.
Vill ha CSN nu så jag kan handla hem massa NYTTIG god föda!!!!

Var kan jag hitta najsiga recept tro?
Ska nog kolla runt lite nu och kanske jag rotar fram mina gamla ViktVäktar recept ur garderoben..?

*SMACK*

image434


Kommentarer
Postat av: Lilla_Fröken

haha du är så söt!!! jag slängde bilden direkt, I promise! Jag har gått med i VK nu och denna gången ska jag inte scgabbla till det genom att vråläta massa onyttigheter efter jag är klar. men frågan är hur mycket jag ska gå ner... 8 kilo... 6 kilo.. hmmm.....

2008-01-06 @ 19:11:03
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Sara

Heeej ja det va längesen.. Allting e bara bra, me dig me hoppas jag..=) Japp 2 barn =) så nu blir det inte fler..hihi..=) Ha de så bra Kram

2008-01-07 @ 10:53:36
URL: http://www.saraj85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0