knas.. jag vet!

Uppstigen för en stund sen, hunnit glatta runt en sväng me Abbe o pratat me Moffe. Beslutade att jag beger mig hem till honom istället för att ses på stan, känns liksom inte som vädret e som gjort för en tur på stan.
Blir att han bjuder på lunch, hur får de "gamla" till det sådär me maten? Han kan i princip blanda ihop vad som o ändå smakar det smarrigt!! Aja, de har ett par år på nacken då de hunnit öva...

På vägen hem ska jag gå inom bibblan o känna mig som en av de andra studen. Låna en bok..eller två.
Hur kunde jag i min vildaste fantasi inbilla mig att jag skulle utbilda mig utan att läsa böcker? Jag läser inte böcker, jag kan inte.. Eller jo, visst ngn enstaka men inte så som vi gjort..
Nu när man ska gå på Malmö Högskola i 9 veckor ska man plötsligt mala böcker.
"Intruduktion till kriminologi"
Som för övrigt känns som man har stor nytta av nu..NOT
"Istället för fängelse. En studie av vårdande makt, straff och socialt arbete i frivård"
NÅN som vill hoppa in o va mig för sisådär..9 veckor??

Nä, nu ska jag inte va sån, kursen innehåller intressanta bitar också
Missbruk och beroende
Våld
Barn och unga
Individperspektiv och psykiatri
Tex..

Låter knas.. men jag ser faktiskt fram emot att skolan ska börja, eller egentligen inte faktiska SKOLAN utan att vardagen ska komma igång. Vill ha rutin igen, sova som jag ska, äta på mina tider etc.
Vaknar som en mullvad o ser också ut så resterande dag.
Känner mig blahiiblahaa o lat som få, jag hatar verkligen att gå hemma såhär, längre än en vecka..
Hemska minnen dyker upp och känslor jag trodde var borta och försvunna gör sig påminnda på nytt.

Önskar igen att mitt huvud endast var fastgängat till min kropp så jag kunde ge mig själv en rak höger o låta huvudet snurra loss o stanna av för en stund..
(måste skruva fast det igen tills på tisdag..)

Nä nu ska jag dricka kaffe..
image412


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0