husmor..

Då va man precis hemkommen från en eftermiddag/kväll på jobbet!
Det har varit en bra dag tycker jag, gick upp ganska tidigt me Abbe sen la jag mig en stund till o gick upp me Andreas halv elva. Käkade frulle o sen drog vi hem till hans föräldrars hus, skulle passa deras hund några timmar för de va på en liten tripp idag. Där grillade vi och jag passade på att ta ett bad *saknar badkar*

Sen va det jobb!
Haft min första grundliga visitation idag o det va väl inte en jätterolig upplevelse. Men dock så nödvändig.. Mest jobbig för att man ser hur dåligt den unga mår över att behöva klä av sig o låta mig titta o be hon/han ställa sig som jag säger. Söka genom hår, kläder, fötter, armålor, mun.. ja, allt. (nä inte allt, inte håligheter såsom kön & bak)
  Annars har jag bakat till kidsen idag, blir kallad husmor, haha! Undra varför? Gillar att pyssla om dem.. låta det lukta hembakt eftersom många av de unga aldrig fått ha den hemmiljön tidigare. Vi har tittat på film och mest tagit det lugnt. På helgen följer de inget schema så då blir det vad som faller en in.
Stannade kvar lite nu efter jag slutat för att hjälpa en av killarna som jobbar där, han hade 15 timmar bakom sig o skulle skriva (som vi alltid gör) om dagarna på var o en av de unga. Det va ju inte direkt så att en toppen-lördag med fest o liknande väntade på mig här hemma, nä bingen blir det strax!
De suger ju ur en all energi..
Tur att jag kan ta deras dåliga stunder.. idag har jag både varit fetto o päronformad (?) MAN TACKAR!! ;) Nädå.. Man blir puttad på men också kramad.. Provocerad blir man också av de som tycker kvinnor e NOLL värda, önskar man kunde ändra på den synen.. kanske vi kan hjälpa dem genom att rekommendera vidare vård där de verkligen kan ändra den synen för dem.
Sen kan de i nästa stund fråga "Anna, när kommer du igen?.. ha det bra tills vi ses igen!" O säga hejdå miljoner gånger, svårt att skiljas från andra.. de fäster ju sig såklart.
En ungdom möblerade om igår, kastade stolar i väggarna o tog sönder hyllorna o garderoben så alla möbler åkte ut o ungdomen fick va i sitt kala rum, med sin säng naturligtvis..
Hum.. synd att de ska behöva må sådär..

Nu känns det som John Blund la lite grus i mina ögon..


Ska hitta tandborsten nu, sen blir det att somna framför tv:n i sängen som jag älskar. Det kan man göra när man e ensam hemma, för snart kommer älskling hem o släcker den.. ;)

Sov så gott allihopa!
Det ska jag...

E detta min framtid som husmor då??
image826











Kommentarer
Postat av: Amme

haha åh va fruktansvärt o va husmor förr, shit va jag garvade. Va fin du va idag, såg så somrig ut när jag träffa dig, ja va mest trött haha

2008-05-18 @ 11:13:41
URL: http://www.snuffetuffe.blogg.se
Postat av: Amme

haha otroligt. To m hon i affären undrade varför jag köpte citronformage så ofta. Hmmmrf..okej, 5 förpackningar på 4 dagar e kanske lite väl :-P

2008-05-18 @ 17:18:17
Postat av: camilla

Du skre vnån gång att man skulle hojta till om man såg jobbannons som passade dig. Här är en kanske?

http://pb.ams.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=1335055&o=12&k=1267&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(12)k(1267))a(20)sp(65)sr(1)c(34CB84B0)%26ps%3dlan(12)

Ha det bra :D

2008-05-18 @ 20:27:32
URL: http://muharremi.blogg.se
Postat av: camilla

hmmmm.. gå in på www.ams.se, platsbanken och sen sök på arbetsort Höör (om du nu vill jobba så långt hemifrån vill säga.. där finns ett jobb :)

2008-05-18 @ 20:28:18
URL: http://muharremi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0