klump i halsen

Sitter här med tårarna rinnandes ner för mina kinder.. är både arg, ledsen, chockad, besviken och rädd.

Skrev i ett tidigare inlägg om killen med två pittbulls som rör sig här på Söder med den ena hunder Okopplad.. Idag kommer Andreas hem efter en runda med Albert och berättar hur han möter killens ena pitbull UTAN ägaren, Andreas lyfter upp Albert och planerar att kasta honom på ett biltak om den andra hunden attakerar för att skydda sig själv också. Hunden går emot dem och Andreas får ryta allt vad han kan..
De vänder och kommer undan en bit innan de ser att den lösa hunden tar språng IGEN emot dem.. Mina killar kommer undan och tar omvägar hem..

Nu precis var vi ute igen, sådär 00.00 på natten. Vi går båda eftersom jag e rädd för vad som kan hända. När vi går där och pratar om det som hänt ligger plötsligt hundFAN där i gräset framför ögonen på oss, vid ån UTAN ägare!!!! Andreas tar upp Albert o jag korsar mellan bilarna av rädsla! När han går mot Andreas o Abbe ryter jag som en tok o från en trappa en bit bort "rullar" hundens husse fram i sin rullstol. Vansinnig som jag är går jag upp mot honom och berättar att detta är tredje gången vi möter hans hund OKOPPLAD och att det absolut inte får ske.
Utan att låta alltför invandrarfientlig; säger han TILL MIG att jag inte kan ta en diskussion o borde låta hans hund ligga där lugnt i gräset o inte göra någon illa!!!!!! Nä.. INTE ÄN DITT JÄVLA SKÅP!!! (det sa jag inte) utan förklarade att även om hans hund är schysst kan ANDRAS hundar va kaxiga o sätta igång något, och att det finns hundrädda människor etc. Han gastade på typ "Men TACK du, det räcker med det nu, jajajaja!!" Kaxig så det räcker för 10 till. När jag då skakar på huvudet o går därifrån skriker han efter mig "åååh, du kan inte ta en diskussion VA??! haha, klaga inte då!" Om inte jag minns helt fel sitter han i den sitsen han gör PGA sina hundar.. räcker inte det?? Fick inte ringa polisen för Andreas.. hade luren uppe... jag började bara storböla..

Jag vågar ju för fan inte gå ut med min hund!! Jag är livrädd för Alberts liv men också för mitt eget, låter kanske dramatiskt men det är en sekunds verk att jag ångrar att jag inte gjort ngt tidigare..

Lider med er..

Jag är så upprörd nu och mår dåligt över detta, vi gick inte klart med Albert och nu får han lida för att matte är rädd för att gå ut med honom.. FAAAN!!! Jävla IDIOT till o va trög! Så ni som bor på söder eller rör er här med hundar/barn/hundrädda etc, AKTA ER FÖR TUSAN!!!!!!! Bara ser jag honom utan att ha kopplat sina hundar igen kommer jag inte tveka en sekund, då har jag iaf varnat honom..


*snyft*


image794

Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag vet hur det känns! Mina hundar har också blivet anfallna två gånger av två stora hundar och deras ägare sitter också i rullstol och låter dem springa okopplade titt som tätt. Jag är rädd att jag ska stöta på dem varje dag. Att prata med honom har inte hjälpt, han vägrar koppla dem. Efter andra attacken polisanmälde vi honom och nu i efterhand har vi fått reda på att de har överfallit fler hundar i området.... Undrar när det vansinne ska ta slut! Hur tänker folk egentligen!!!!!!!!

2008-05-10 @ 02:01:33
URL: http://www.zandy84.blogg.se
Postat av: Amme

Håller med oxå. Det e fan sjukt!

2008-05-10 @ 09:10:23
Postat av: camilla

Tror jag vet vem du menar. Ja, tyvärr är det knappt nån idé att ta diskussion med såna typer, för han lär aldrig fatta ändå :(. Han VILL INTE fatta...

Men ring polisen, hundar får ju faktiskt inte vara okopplade enl. lag i ett bebyggt område. Jag hade lätt ringt o tipsat dem..om det är samma kille som jag menar så vet nog polisen vem han e.

kramis

2008-05-12 @ 00:21:02
URL: http://muharremi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0