rädsla..

Idag blev jag så otroligt rädd och arg på samma gång, jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera.. paniken bara växte..
Var ute med Albert nu ikväll, gick en av de vanliga rundorna när jag ser längre fram att vi kommer möta en man i rullstol och två hundar. När de kommer närmre ser jag att det är två amerikanska pitbulls
image773
Inte nog med det, den ena var inte kopplad! Mannen i rullstolen saknade ett ben vilket gjort att han inte heller kunde få tag på sin hund som gick mot mig och Albert. Jag blev så jäkla rädd, så säger han att hans han-hund (som gick mot oss) är lugn men att hans andra hund han höll kopplad var tokig!! Han började ryta på den lösa hunden som inte lyssnade, Albert morrade och backade medans den stora hunden bara gick på. När jag märkte att mannen inte hade någon som helst pli på sin hund fick jag sånna kalla kårar längs ryggen och plockade upp Albert bestämt så högt upp jag kunde i min famn och gick lugnt och så självsäkert jag kunde därifrån. Jag bar Albert en bra bit innan jag vågade släppa ner honom på gatan om den tokiga hunden fick för sig att springa tillbaka!
IDIOT!! Håll hunden kopplad, det kvittar väl om han tycker att hans hund är lugn, MIN kanske inte e det och sätter igång en fight! Dessutom är det en stor hund som är känd för sitt aggressiva beteende, hur kan han då röra sig på söder bland så mycket människor och djur utan att koppla sin hund? Det finns många som är rädda för hundar. Tänk om ett litet barn utan hämningar springer fram och vill leka o klappa hunden som får flipp och biter ihjäl barnet?! Får man överhuvudtaget gå med sin hund utan koppel i stan? Det är ju inte så heller att han kan springa ifatt sin hund om den inte kommer till honom när han kallar..
Skakis och förbannad blev jag!

Snacka om att jag ska ta omvägar om jag ser dem igen? Eller rent av ringa polisen..

Tycker det är så fruktansvärt med familjen där pappan höll sin dotter och barn/barnbarn som fångar i källaren! Kan inte fatta hur han kunnat göra så? Hur kunde hans fru, barnens mor och mormor inte veta? Ifrågasätter man inte varför man inte får gå ner i källaren och ut i trädgården som tydligen var strängt förbjudet?
Tänk att inte få se dagsljus på 24 ÅR?? Jag kan inte fatta!
Läste att barnen pratar med varandra genom kutter och väsande ljud, att de är krökta i ryggen och lider av tandlossning. Det är så hemskt så jag... finner inga ord..
Jag föreställer mig 4 människor som blivit så skadade av fångenskap, misshandel och övergrepp som antagligen kommer vara inomhus eller inlåsta på sjukhem resten av deras liv, trots att de blivit räddade från källaren. Hur ska det gå för dem nu? I stora världen? Deras värld var ynka 80kvm i flera flera år.. Hoppas innerligt att pappan i det här dramat ALDRIG mer får se dagsljus, så länge han lever!
*rys*

Jag är trött idag, har inte gjort mycket nytta alls, tänker fortsätta med det tills jag ska hoppa i säng.. blir nog snart känns det som.. *jäääsp*
Imorgon är det middag hos Andreas föräldrar, det ska bli trevligt!
Så skönt att Andreas är ledig samtidigt som jag, myspys med sovmorgon ihopa.. hihi!

Snälla plattis, kan du komma imorgon?? Jag längtar efter dej...

image774image776




Kommentarer
Postat av: Scottentotten

Hej raring! Gräslig gubbe x 2 och gräsliga hundar!
Känner som du! Vart tar man vägen med en egen kaxig hund i koppel i ett möte med lösa monsterhundar. Det ÄR faktiskt förbjudet med lösspringande hundar i tättbebyggt och statsplanerat område! Dit hör väl i alla fall söder. Tur det inte hände er något!
Min nye arbetskamrat på skolan tänkte en stund för att komma på något riktigt hemskt att plåga äckel pervot i Österrike med före dödsstraffet, efter en stund sken hon upp och sa nu vet jag: Man kan släppa in en mus till han i cellen!
Skall bli så mysigt när ni kommer till oss i morgon!
Det var två trötta, sömniga gossar på fotot. Ni är så söta alla tre! Ja ja jag vet jag utelämnade rockan 1 och 2! Kram

2008-05-01 @ 23:32:13
Postat av: jossan-kossan

Japp, håller med dig om psyko-tysken! MEN samtidigt undrar jag hur det är möjligt att dottern inte lyckats smita under alla dessa år. Har hon försökt och hur står det egentligen till med de andra släktingarna?? Är de friska mentalt? Jag har bara läst löpsedlarna så jag vet inget om detaljerna kring storyn men många frågor ställs ju i mitt huvud! Sjukt är det enda jag kan säga! *blä*

Åh..mina kompisar som är hundägare har talat om detta problem många gånger! Ska det vara så jävla svårt att koppla hundarna?? Idioter! Och ja, jag har för mig att det finns regler om detta. Värt att kolla upp hos farbror blå!

Vi mår bra här hemma, trötta som vanligt, min plutt kommer ev i morgon :) mm..söta vi var va? *tss* stor kram!

2008-05-02 @ 09:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0