snaaaark..

Men heeeej på er!!

Såå trött man kan va! Nä, nu saltade jag allt..
Jobbade som ni vet min första natt i natt, det
gick bra, jag överlevde men va skraj som
tusan när jag körde hem. Tänkte att jag vet ju
såklart om jag e trött o håller på att somna,                                                               
då stannar man ju o slocknar en stund i bilden..
men sen tänkte jag "de som somnar vet
naturligtvis inte om det, då hade de ju inte somnat!"
Med solen i ögonen o hög volym på stereon 
hängde jag bakom tråkiga lastbilar, vågade
knappt satsa på omkörningar... man e ju helt
seg i reaktionen också.

Nu har jag sovit sen 9 o vaknade 12:30 av
motorsågen som så snällt gasade på utanför
mitt fönster, inte en öronpropp i världen hade
kunnat stänga ute det.. Dags för lunch nu sen
ska jag slöa tills vi ska kolla på ett hus idag (!!!!)
sen vila en stund till när Andreas ska träna,
kvällsmat tillsammans me killarna sen på
natten igen.                                                                                                                            
Undra om jag kommer va trevlig till helgen?

Satt o läste akter inatt, mest för att kolla hur
dem ser ut men också vad/hur de tar upp
saker som hänt de unga.
Satt o mådde illa vid vissa, vet inte om jag
vill läsa de där akterna.. vill bara veta hur de
är på avdelningen och mot mig, det förflutna
får va... till viss del iaf, så gott det går.

En del barn/ungdomar gör vedervärdiga
handlingar men attans va jag kan bli ledsen
och arg när jag ser vilka föräldrar det finns
i vårt land.. Jag tycker många gånger det e
föräldrarna som borde vara inlåsta, utredda
på alla dessa olika vis och berövade sin frihet,
inte barnen/de unga.

Snälla föräldrar, ni formar era barn till stor del... 
Barn gör inte som ni säger - barn gör som NI GÖR!

Har det sedan blivit fel, vilket kan hända oss alla,
finns där då för era barn och älska dem trots deras
brister och problem. Överge dem inte, kärlek kan rädda mycket...


image789


Kommentarer
Postat av: Amme

hihi ingen fara, du såg inte alls sur ut ju, förstår att man inte kan babbla me 2 samtidigt juh=))). Hoppas du får en fin kväll nu & att det går lugnt på jobbet inatt me. Kraaaaaaaaaam

2008-05-08 @ 18:08:41
URL: http://www.snuffetuffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0